به گزارش افکارنیوز، مینا پورزند مادر مریم پورزند با اعلام این خبر افزود: دختر مریم در سال ۱۹۹۶ میلادی یعنی در سال ۱۳۷۵ در شهر مینی سوتای آمریکا در کلینیک مئو کلینیک به قتل رسید.

وی افزود: پیش از قتل دخترم به دادستان وقت آمریکا گفته بودم که هر روز تأخیر در رسیدگی به پرونده دخترم برای کشور آمریکا غرامت یک میلیون دلاری به همراه دارد.

مادر مریم تصریح کرد: درست زمانی که قرار بود به همراه مارشال نیویورک برای تحویل گرفتن دخترم به مئوکلینیک بروم به من اطلاع دادند که دخترم در محل کلینیک فوت کرده است.

این فرد ادامه داد: امروز در شعبه ۵۵ دادگاه بین الملل واقع در مجتمع شهید بهشتی در حضور قاضی اصانلو مطالبی را درباره زندگی دخترم مریم گفتم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور آمریکا باعثشد تا دخترم را از من گرفتند و به مئوکلینیک منتقل کردند این موضوع بود که من حاضر به همکاری با یک دلال مسکن رد آن کشور نبودم.

مینا پورزند گفت: کشور آمریکا علی‌رغم چهره خوبی که از خود ایجاد کرده اما به هیچ عنوان به حقوق شهروندان و افرادی که در این کشور حضور دارند احترام نمی‌گذارد.

وی افزود: در این کشور هر بار که به خاطر شکایت از یک دلال مسکن شکایت می‌کردم دادگاه به دلیل فسادی که در آن وجود داشت حق را به دلال می‌داد و من را به کلینیک بیماران روانی می‌فرستاد.

مادر مریم خاطرنشان کرد: از زمانی که در مجلس ایران مقرر شد که می‌توان برعلیه کشور آمریکا اقامه دعوا کرد من در ایران پرونده تشکیل دادم.

وی گفت: از آن روز تا به حال در کش و قوس تشکیل دادگاه بودم تا اینکه امروز جلسه تشکیل شد و دادگاه به ریاست قاضی اصانلو صحبت‌های من را شنید.

مینا پورزند گفت: در زمانی که در ایران بودم برای مریم مستخدمی گرفته بودم که این مستخدم مریم را در خانه ای حبس کرده بود و در مدت ۲ ماه حتی اجازه استحمام و دستشویی رفتن را به او نداده بود که همین امر باعثشده بود مریم پوست بدنش بسوزد.

وی ادامه داد: حتی زمانی که مریم در مئوکلینیک بستری بود هر بار که به ملاقات او می‌رفتم شاهد بدن کبود و زخم شده مریم بودم.

مادر مریم قربانی جنایت آمریکا گفت: یک نسخه از کتابم را برای اوباما فرستادم اما او در آستانه عید با خنده پیام تبریک برای ایرانی ها فرستاد غافل از آنکه من می‌دانستم آمریکایی ها هر وقت می‌خواهند یک جنایت را بپوشانند آن را با طنز و مسخره کردن مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات دادگاه قرار است از این به بعد ادامه یابد و تا زمانی که من کشور آمریکا را محکوم نکنم از تلاش خودم دست بر نخواهم داشت.