به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان درباره جلسه دانش‌افزایی مربیان تیم‌های باشگاهی مدیران عامل و داوران فوتبال گفت: این جلسه هماهنگی درباره دانش‌افزایی مدیران عامل و داوران بود که با حضور ناظران و سرپرستان تیم‌های حاضر در لیگ‌های دسته اول و برتر برگزار شد.

وی ادامه داد: نتایج نیز به اطلاع عزیزان خواهد رسید تا از طریق کمیته انضباطی، کمیته داوران و کمیته مقررات مسابقات لیگ برتر در سال آینده به خوبی برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های تیم فوتبال گفت: کی‌روش در حال برنامه‌ریزی و مطالعه است و قرار بود طی روزهای آینده به ایران بازگردد اما خبر داد تا ماموریتش یک هفته دیگر تمدید کنیم و ما هم اعلام کردیم هر چه زودتر برنامه‌هایش را به ما اعلام کند تا دچار مشکل نشویم.

کفاشیان تصریح کرد: کی‌روش اعلام کرد مسابقاتی را در نظر گرفته است. پیشنهاداتش را بررسی می‌کنیم تا اگر مورد تفاهم بود اجرایی شود.

وی با توجه به برگزاری جام کنفدراسیون‌ها و حضور مسئولان فیفا در برزیل به این کشور سفر کرد و ملاقاتی را با مسئولان و مربیان برخی تیم‌ها به منظور هماهنگی برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی انجام داد.

وی در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی برای حضور در جام جهانی گفت: درخواست دادیم تا با تیم‌های قدرتمند جهان بازی کنیم و ترسی هم از باخت نداشته باشیم. منتظریم کی‌روش ریز برنامه‌های خود را به ما اعلام کند البته او کلیات را گفته است اما اینکه با چه کشورهایی و در کجا بازی کنیم در آینده مشخص خواهد شد.

کفاشیان افزود: پیشنهادات مختلفی از کشورهای مختلف داریم که دو بخش است بخشی مربوط به تیم‌هایی است که هنوز تکلیف‌شان برای حضور در جام جهانی مشخص نشده است که آبان ماه مشخص خواهد شد و بعد از قرعه‌کشی و گروه‌بندی بهتر می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار دوستانه با کره جنوبی گفت: بعد از اینکه تفاهم کردیم که شکایت‌هایمان را از هم از فیفا پس بگیریم آنها پیشنهاد دیدار دوستانه را دادند. اما کی‌روش فعلا جوابی نداده است و به نظر می‌رسد تمایلی هم ندارد اما آنها منتظر پاسخ ما هستند.

کفاشیان درباره هشدار کمیته انضباطی به باشگاه‌های بدهکار فوتبال گفت: ‌کمیته انضباطی اصرار دارد با توجه به حجم طلبکاران از باشگاه‌ها حق آنها داده شود از طرفی اکثر باشگاه‌های ما بدهی‌های سنگینی دارند و باید طوری عمل کنیم که هم بدهی‌ها پرداخت شود و هم جلوی کار باشگاه‌ها گرفته نشود. می‌توان از طریق اخذ تعهدات از باشگاه‌ها و کسر امتیاز در صورت عدم پرداخت بدهی‌ها اقدام کرد. باشگاه‌ها باید بدانند که بدهی‌هایشان باید پرداخت شود و برای این موضوع تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حکم پرونده تبانی در لیگ دسته اول گفت: حکم کمیته استیناف نهایی شده است و امروز یا فردا ابلاغ خواهد شد.

کفاشیان در خصوص شرایط کمیته داوران نیز گفت: قرار است فردا در جلسه‌ای با حضور طرفین صحبت‌های آنها را بشنویم.

وی درباره اینکه آیا احتمال تغییر و تحولات در کمیته داوران وجود دارد، گفت: خیلی‌ها دوست دارند تغییر و تحول ایجاد کنند اما باید صحبتهای طرفین را در این باره شنید و سپس تصمیم‌گیری کرد.

کفاشیان بعد از این جلسه به استقبال بازیکنان تیم ملی فوتسال که در بازیهای داخل سالن آسیا قهرمان شده بودند رفت.