رایزنی صالحی و داود اوغلو درباره تحولات خاورمیانه

به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه کشورمان با ارزیابی مثبت از روند توسعه روابط دو کشور، بر ضرورت ارتقاء همکاریها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و عزم مقامات عالیه دو کشور برای پیشبرد روابط در زمینه های مختلف را عامل مهمی برای افزایش همکاریها دانست.

صالحی همچنین با تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات جاری در منطقه بویژه سوریه، مواضع اصولی کشورمان مبنی بر احترام به خواست مردم در کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردمی در چارچوب گفتگوهای سیاسی داخلی و اجتناب از دخالت نیروهای خارجی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تحولات اخیر در مصر و با تاکید بر اهمیت حق تعیین سرنوشت مردم مصر افزود: تصمیم مردم مصر مورد احترام همگان است و روند دموکراسی آغاز شده در مصر روندی پایدار خواهد بود و روزبروز مستحکم تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بر اهمیت تحکیم وحدت و انسجام ملی در مصر از طریق اتحاد نخبگان و همه طرفهای مصری تصریح کرد.

صالحی در این دیدار همچنین بر اهمیت مواضع سازنده کشورهای مهم منطقه در برقراری روند پایدار دموکراسی در کشورهای مختلف تاکید کرد.

احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه نيز در اين ديدار ضمن با اهميت خواندن روابط دو كشور و تاكيد بر اهميت ضرورت بهره گيري از تمامي ظرفيتهاي روابط فيمابين، نقطه نظرات كشورش در خصوص تحولات منطقه بويژه مسائل سوريه و مصر را تشريح كرد.