پاراگوئه قربانی دیگر جاسوسی های آمریکا

به گزارشافکارنیوز، افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا که از جاسوسی آمریکا از کشور پاراگوئه نیز حکایت می کند سبب شده است تا بحثو مذاکره در این خصوص در این کشور روز به روز بیش از پیش بالا بگیرد.

وزارت خارجه پاراگوئه اعلام کرده است که اتهامات احتمالی وارده بر مقامات آمریکایی می بایست به شدت محکوم شوند اما در حال حاضر تا اطمینان حاصل کردن کشور پاراگوئه در خصوص صحت این اتهامات با احتیاط بیشتری عمل خواهیم کرد.

در آسونسیون، پایتخت پاراگوئه سازمان ها و افراد متخصص در این رابطه در حال مذاکره هستند و خواستار پی بردن به چرایی و چگونگی انجام چنین فعالیتی توسط مقامات آمریکایی شده‌اند.

مجله برزیلی " گلوبو " روز دوشنبه مقاله‌ای منتشر کرد که طی آن ادعا کرده است که کشور آرژانتین نیز از جاسوسی‌های مقامات آمریکایی در امان نمانده است.

مطابق با این گزارش اسنودن اطلاعاتی افشاکرده است که مقامات آمریکایی علاوه بر جاسوسی از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کاستاریکا، شیلی، پرو، ال‌سالوادور، پاناما و اکوادور از کشور آرژانتین در مقیاسی کوچک‌تر نیز جاسوسی می‌کرده است.

بسیاری از کشورهای مذکور ضمن محکوم کردن این اقدام از مقامات کاخ سفید خواسته‌اند تا در این خصوص توضیحاتی مناسب ارائه کنند.

ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا که تحت تعقیب مقامات این کشور قرار دارد و تا به امروز از ۲۱ کشور مختلف تقاضای پناهدگی کرده است اطلاعاتی افشا کرده که نشان میدهد مقامات آمریکایی از بسیاری از کشورهای جهان جاسوسی کردهاند.