افزایش اجاره‌نشینی در سال جاری

به گزارشافکارنیوز، در فصل بهار امسال ۱۴۵ هزار و ۳۸۲ قرارداد اجاره‌ مسکن منعقد شده که از این تعداد بیش از ۴۶ هزار قرارداد سهم شهر تهران بوده است.

بر اساس آمار ثبت قراردادهای اجاره از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک، فصل بهار سال گذشته بیش از ۱۱۷ هزار قرار داد اجاره خانه منعقد شده که این میزان امسال با افزایش ۲۸ هزار موردی به بیش از ۱۴۵ هزار قرارداد رسیده است.

سهم اجاره‌نامه‌های شهر تهران ۴۶ هزار و ۷۴۵ مورد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ با افزایش ۱۱ هزار موردی همراه شده است.

شهرستان‌های تهران در فصل بهار امسال نیز بیش از ۳۳ هزار قرارداد اجاره‌ ثبت کرده‌اند.

اما آنچه بیش از ثبت قراردادها در این فصل مشهود است، افزایش اجاره‌نشینی نسبت به خرید و فروش‌ها در خردادماه امسال و سال گذشته است.

خردادماه امسال با ثبت بیش از ۶۲ هزار قرارداد، رکوردار ثبت اجاره‌نامه در فصل بهار بود. در حالیکه اردیبهشت امسال بیشترین میزان خرید و فروش‌ خانه در فصل بهار را داشته است.

عده‌ای از مشاوران املاک معتقد بر افزایش اجاره‌نشینی در نیمه اول سال به ویژه در ماه‌های خرداد، تیر و شهریور با عنوان فصل جابه‌جایی‌ها هستند.

از ۳۱۷ هزار و ۱۵۲ قرارداد منعقد شده در فصل بهار امسال ۲۷۲ هزار و ۷۳۴ قرارداد مربوط به خرید و فروش خانه و ۱۴۵ هزار و ۳۸۲ قرارداد مربوط به اجاره است.