قول اوباما به پادشاه سعودی

به گزارشافکارنیوز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با ملک عبدالله پادشاه سعودی به وی اطمینان داد، واشنگتن به تعهدات خود مبنی بر حمایت سیاسی، مالی و نظامی از گروه های مسلح تروریست در داخل خاک سوریه پایبند است.

گفتنی است مخالفان تروریست مسلح که با نیروهای ارتش ملی نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جنگ هستند بارها و بارها از مقامات آمریکایی خواسته اند سلاح سبک مناسب وعده داده شده از سوی آمریکا به مسئولانشان تحویل آنها داده شود اما براساس گفته های مقامات واشنگتن کاخ سفید هنوز برای تحویل این تسلیحات نظامی تصمیمی نگرفته است و از این که این تسلیحات به دست گروه های مخالف خود و رژیم صهیونیستی در سوریه برسد.

کاخ سفید در پی این تماس تلفنی اعلام کرد؛ باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی اطمینان داده است امریکا به وعده های تسلیحاتی خود برای مخالفان نظام بشار اسد پایبند است و به زودی سلاح مورد نیاز مخالفان را در اختیارشان قرار خواهد داد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین امده است؛ دو طرف در این تماس تلفنی ضمن بررسی اخرین تحولات جاری سوریه خطر انتقال نزاع از سوریه به دیگر کشورهای همسایه و منطقه نیز ابراز نگرانی کردند.

همچنین اوباما و ملک عبدالله در این تماس تلفنی تحولات مربوط به اوضاع داخلی مصر را هم بررسی کردند و رئیس جمهوری امریکا نگرانی خود و کشورش در خصوص پیامدهای برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر از قدرت به دست ارتش مصر را مایه نگرانی توصیف کرد.