به گزارش افکارنیوز، به نقل از نیویورک تایمز، سناتورهای ایالتی تگزاس امروز(شنبه) لایحه جنجالی محدودیت سقط جنین را تصویب کردند.

بر اساس این لایحه سقط جنین را پس از ۲۰ هفته از بارداری محدود خواهد شد و سقط جنین پس از این زمان مستلزم شرایط دشوار است؛ به طوری که فرد متقاضی سقط جنین باید در یک مرکز جراحی تخصصی و با در دست داشتن تائید یک پزشک متخصص، به این کار اقدام کند. کلینیک های مربوطه نیز باید بخش مجزایی با امکانات به روز برای عمل سقط جنین تمهید کنند.

طرفدران این طرح معتقدند سخت شدن شرایط و امکانات لازم برای انجام سقط جنین در جهت کمک به سلامتی مادران خواهد بود در حالی که مخالفان به افزایش هزینه‌های سقط جنین و در نتیجه امتناع کلینیک‌ها از انجام این عمل اعتراض دارند.

این لایحه در حالی تصویب شد که عده زیادی از طرفداران و مخالفان سقط جنین دیروز در مقابل سنای ایالتی تجمع کرده بودند. این لایحه برای برای تبدیل شدن به قانون باید به امضای ریک پری فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس برسد. وی اعلام کرده است این لایحه را امضا خواهد کرد.

تگزاس دومین ایالت پرجمعیت آمریکا است و به گفته کارشناسان تصویب این طرح دراین ایالت تاثیر زیادی بر تشویق دیگر ایالت‌ها برای تصویب طرح‌های مشابه خواهد داشت.

این لایحه هفته گذشته در ایالت اوهایو نیز به تصویب رسید.