انهدام باند قاچاق اسلحه به کشور

به گزارشافکارنیوز،سردار احمد گراوند روز شنبه در نشستی خبری اظهار شدت: طی ۴۸ ساعت گذشته ماموران مرزبانی شرق کشور در ۴ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موفق به کشف ۲ تن و ۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر شدند. در این درگیریها که سه مورد از آن در سیستان و بلوچستان و یک مورد نیز در هنگ مرزی تایباد در استان خراسان رضوی رخ داد یک نفر از اشرار به هلاکت رسید.

به گفته جانشین فرمانده مرزبانی، قاچاقچیان با استفاده از چهارپایان و کوله بری قصد داشتنت این مقدار ماده مخدر را به کشور قاچاق کنند. البته با اقدام به موقع مرزبانی هیچکدام از نیروهای ما در این درگیری ها آسیبی ندیدند.

وی افزود: مواد کشف شده یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک و هزار کیلوگرم حشیش است.

گراوند از انهدام یک باند قاچاق اسلحه به کشور خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته مرزبانان در هنگ مرزی قصر شیرین و مریوان متوجه ورود تعدادی قاچاقچی شده و با انجام عملیاتی موفق شدند پس از درگیری با قاچاقچیان ۲۵ قبضه کلت کمری کشف و ضبط کنند. قاچاقچیان نیز با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرز فرار کردند که احتمال می دهیم در این درگیری تلفاتی را داده باشند.

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه ساعت ۴:۲۵ بامداد ۲۱ تیرماه ماموران هنگ مرکزی گله سوره در بانه با تعدادی قاچاقچی مشروب درگیر شدند تاکید کرد: در این درگیری مسلحانه قاچاقچیان با برجای گذاشتن ۴۸۰ بطری مشروب از محل فرار کردند. متاسفانه در این دیگری یک نفر از سربازان مرزبانی مجروح شد. البته همه باندهای قاچاق مشروب مسلح نیستند و ممکن است تعدادی از آنها اقدام به ترانزیت مسلحانه مشروب کنند.

وی با اشاره به سایر کشفیات مرزبانی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۴۰ متجاوز مرزی دستگیر و ۱۴ خودروی حامل مشروبات الکلی نیز توقیف شدند. همچنین در این مدت نیز ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ۵۲ قاچاقچی نیز به همراه ۲۹ خودرو و ۱۳ شناور عامل سوخت قاچاق دستگیر و توقیف شدند.

گراوند با بیان اینکه ۲ هزار بطری مشروبات الکلی طی دو روز گذشته کشف و ضبط شد افزود: همچنین از یک اتوبوس که از مرز عراق وارد کشور می شد ۴ جلد کتاب ممنوعه کشف شد.

وی در پایان با بیان اشاره به اینکه ایران مراتب اعتراض خود را به کشورهایی که قاچاقچیان از مرزهای آنها عبور کرده و به سمت نیروهای مرزبانی شلیک می کنند اعلام کرده است، تاکید کرد: ما اعتراض خود را به کشورهای همسایه اعلام کرده ایم که چرا مرزشان را به خوبی کنترل نمی کنند تا قاچاقچیان به راحتی پس از عبور از مرزشان به سمت نیروهای ما شلیک کنند.