به گزارش افکارنیوز، «اسماعیل هنیه» هر گونه اتهامات وارده به جنبش حماس در خصوص دخالت در حوادثجاری مصر را رد کرد و آن را ساختگی دانست.

وی طی سخنانی در مسجدی در غزه اظهار داشت: کشاندن پای دولت منتخب فلسطین و حماس به حوادثجاری در مصر، تنها به نفع رژیم اشغالگر است و به جامعه فلسطینی آسیب وارد می‌کند.

از سوی دیگر سخنگوی جنبش حماس اظهارات منتسب به فرمانده ارتش دوم مصر که مدعی نابودی گروه های نظامی وابسته به این جنبش در شبه جزیره سینا شده بود، را به شدت محکوم کرد.

«سامی ابوزهری» گفت: ما در جنبش حماس اظهارات منسوب به فرمانده ارتش دوم مصر پیرامون نابودی گروه های نظامی وابسته به این جنبش در منطقه سینا را به شدت محکوم و تمامی این ادعاها را به طور صریح و قاطع رد می کنیم.

وی بیان چنین اظهاراتی از سوی مقامات نظامی مصری را تلاشی نافرجام برای کشاندن پای ملت فلسطین به بحران و ناامنی های داخلی مصر عنوان کرد.

رسانه های خبری مصری به نقل از سرلشگر احمد وصفی مدعی شدند که نیروهای مسلح مصر از طریق طرح های امنیتی خود در دو هفته گذشته موفق به نابودی و انهدام چندین گروه نظامی در منطقه سینا شدهاند و ارتش مصر خسارت های سنگینی به این گروهها به ویژه شمار زیادی از عناصر جهادی وابسته به حماس وارد آورده است.