" مردها می‌تواند ۴ زن و ۴۰ فرزند داشته باشد "

به گزارش افکارنیوز، شعار یکی از افراد راه یافته به شورای شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان حق برخورداری مردان از ۴ همسر بود. او گفته بود که ۴۰ فرزند برای یارانه هم از حق‌های مسلم مردم است. داد‌ا… داد‌اللهی عضو شورای شهر سراوان شعار‌های دیگری هم داشته و طرفداران زیادی هم توانسته برای خودش داشته باشد. نگاه او به زندگی و شعار‌هایش با آنچه در کشور رایج است تفاوت‌های زیادی داشت و همین تفاوت سرآغازی برای یک گفت‌وگو کوتاه با داد‌اللهی بوده است، که می‌توانید آن را بخوانید.

شما گفته اید تنها کاری که مسئولان شهر تا حالا انجام داده‌اند این بود که زمین‌های شهر را فروخته‌اند و برای خودشان ثروت اندوخته‌اند. شورای شهر و شهرداری قبلی این کار را نجام دادند. شما برای اینکه جلوی این کار را بگیرید به شورای شهر آمدید؟
بله به خاطر ایکه بتوان یک سروسامانی به اوضاع شهر بدهم، یک درختکاری در شهر انجام بدهم و خیابان‌ها را آسفالت و خط‌کشی کنم و سرعت‌گیر‌های توی خیابان‌ها را کم کنم. اینجا توی شهر ما هرچند متر یک سرعت‌گیر گذاشته‌اند مثل اینکه خیابان را کرت‌بندی کرده باشند و ماشین‌ها با سرعت ۱۰ کیلومتر هم نمی‌توانند در خیابان‌ها رفت و آمد کنند، این سرعت‌گیر‌ها برای مردم دردسر دست کرده است.

چرا این سرعت‌گیر‌ها را ساخته‌اند؟

روی لج و لجبازی است، هر کسی در خانه خودش یک سرعت‌گیر درست کرده و هیچ کس هم نیست که جلوی این کار را بگیرد، حتی خود شهرداری هم سرعت‌گیر درست می‌کرده، البته دلیل اصلی که این سرعت‌گیر ساخته شده‌اند این است که قاچاق سوخت زیاد است اما یک چیز که باید بهش توجه کرد این است که ماشین‌هایی که بنزین و گازوئیل قاچاق می‌کنند با سرعت از روی همه سرعت‌گیر ها رد می‌شوند و اصلا عین خیالشان نیست اما مردم عادی که پراید دارند ماشین‌هایشان روی این سرعت‌گیر‌ها داغان می‌شود، برابقیه مردم شهر که درستکار هم هستند و قاچاقچی نیستند درد‌آور است.

به جز اینکه سرعت‌گیر‌ها را خراب کنید چه کار دیگری می‌خواهید برای مردم انجام بدهید؟
اینجا صد‌درصد حق مردم ضایع شده است. مردم همه ساده‌اند و به حرف‌های مسئولان گوش می‌دهند ولی این یک فریبکاری است. الان مثلا از راهنمایی و رانندگی بگیرد تا اداره همه رشوه و ارتشاء است یعنی هیچ کاری را بدون پول انجام نمی‌دهند. من در شورای شهر باید کاری بکنم که جلوی این کار‌ها را بگیرم، من یا می‌میرم یا جلویشان را می‌گیرم.

شما یک نفر هستید چطور می‌خواهید به تنهایی جلوی این کار را بگیرید؟
مردم را با خودم هماهنگ می‌کنم، به مردم می‌گویم هرکس در اداره از شما پول گرفت و رشوه خواست و یا هر کسی که کارتان را به موقع انجام نداد، به من خبر بدهید تا یک چاره‌ای برای این کار بیندیشیم. اگر کارمند اداره ای امروز و فردا کرد یا ناحقی کرد و بی‌قانونی کرد باید به دادگاه شکایتش را بکنیم.

تا حالا شده که به دادگاه شکایت کنید؟
نه ترسیدم چون تنها بودم. الان که توی شورای شهر هستم مردم حمایتم می‌کنند، پس می‌توان کار‌هایی انجام بدهم.

مهم‌ترین شعار انتخاباتی شما چه بود.

شعار‌ها زیادی بود الان هم تو سطح شهر هست می‌توانید نگاه کنید.

حالا یکی دو تا شعار‌ها را بگویید؟
من گفتم که امنیت باید در شهر ایجاد شود، معتادان زیادند و باید جمع بشوند و بریزیم توی دریای خوراک ماهی‌ها بشوند.

شما یک شعار هم داشتید که هر مرد حق دارد ۴ تا زن(همسر) داشته باشد، این شعار یادتان هست؟
بله تو قرآن آمده، من نگفتم، این شعار را مردم گفتند و من هم قبول کردم.

یعنی جزو درخواست مردم بود؟
بله خب این‌ها زن می‌خواهند و می‌خواهند ۴ بار ازدواج کنند و اینها را هم به من گفتند.

شما گفته بودید ۴۰ تا هم فرزند داشته باشند، نان این ۴۰ فرزند را از کجا باید تأمین کنند؟
نان را احمدی‌نژاد می‌دهد، همین یارانه‌ای که هر ماه به حساب مردم می‌ریزند، بله خب چند میلیون یارانه می‌شود که خرج هم در می‌آید و اصلا هم لازم نیست کار کند بلکه می‌توانند بخورند و بخوابند و از یارانه هم خرج زندگی بدهند.

حرف دیگری هم دارید؟
ایرانیها ثروت جمع نکنند، همه به فکر هم باشند، ثروتاندوزی نکنند و همه ثروتشان را ملی اعلام کنند و هیچ چیز خصوصی نباشد و همه چیز مال دولت باشد و مردم به حق روزانهشان بخورند، به فکر حرص و طمع و غارت و چاپاول نباشد