به گزارش افکارنیوز، سیدمحمد کریمی با تاکید بر اینکه سند توسعه فرهنگ بیمه ای نقشه راه همگانی شدن این صنعت است گفت: تمرکز صنعت بیمه در حوزه فرهنگ سازی یک استراتژی جدی است که با جدیت تمام از سوی بیمه مرکزی پیگیری می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که همگانی شدن صنعت بیمه و بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور در غیاب توسعه فرهنگی امکانپذیر نیست.

کریمی با تقدیر از عملکرد شورای راهبردی فرهنگ بیمه به اهمیت ۳ محور ساده سازی مفاهیم، اعتماد سازی و باز تولید ادبیات مشترک در امر فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: تعامل متخصصان صنعت بیمه و اهالی فرهنگ و رسانه می تواند خلاهای موجود اطلاع رسانی را پر کرده و زمینه همگانی شدن این صنعت اطمینان بخش را فراهم کند.

وی با اشاره به ابعاد زیرساختی، فرایندی و ترویجی سند توسعه فرهنگ بیمه ای خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق مفاد این سند علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور شاهد بهبودی فضای کسب و کار، تقویت مشارکت های اقتصادی شرکت های بیمه و تبعات مثبت اجتماعی بیمه نیز خواهیم بود.

رئيس كل بيمه مركزي تصريح كرد: اين سند براساس چشم انداز صنعت بيمه در افق ۱۴۰۴ تهيه، تنظيم و تدوين شده و مي تواند به عنوان نقشه راه روابط عمومي بيمه مركزي و شركت هاي بيمه مورد استفاده قرار گيرد.