به گزارش افکارنیوز، ناپیدا بودن مرسی همچنان سوال برانگیز است، اما برخی منابع آگاه فاش کردند که وی در همان اردوگاهی به سر می برد که در سال ۲۰۱۲ قدرت را از ژنرال حسین طنطاوی تحویل گرفت.

انتقال مرسی با بالگرد


به گفته این منابع مرسی دو روز قبل از کشتار مقابل گارد ریاست جمهوری(که منتهی به قتل ۵۳ و جراحت ۴۸۰ نفر از طرفداران مرسی گردید) توسط یک بالگرد نظامی به این مقر منتقل شده است و اکنون در بازداشت انفرادی به سر می برد. برخی از چهره های وابسته به دولت مرسی نیز در همان مکان و تعدادی هم در مکان های دیگر وابسته به ارتش مصر در بازداشت هستند.

ناپدید شدن تیم رئیس جمهور

تیم ریاست جمهوری مصر نیز همزمان با برکناری محمد مرسی از صحنه ناپدید شدند. اعضای ناپدیده شده تیم عبارتند از: محمد رفاعه الطهطاوی، رئیس دیوان ریاست جمهوری، باکینام الشرقاوی، مشاور دفتر رئیس جمهور که از هیچ یک از آنان اخباری در دست نیست و به گفته منابع مطلع در اماکن وابسته به ارتش در بازداشت به سر می برند.

آزمایش الهی!


به گفته منابع آگاه، محمد مرسی هنوز مورد بازجویی قرار نگرفته و آن چنان که شایسته یک رئیس جمهور برکنارشده است با وی رفتار می شود و با آن که دچار حالت افسردگی شده، اما روحیه اش را نباخته و آن چه بر سرش آمده را آزمایش الهی می داند و " مطمئن است که خداوند او را یاری کرده و به حکومت بازخواهد گرداند ".

از خانواده مرسی حفاظت نمی شود

خانواده رئیس جمهور برکنار شده مصر هنوز در همان آپارتمان اجاره ای سابق زندگی می کنند و به گفته خودشان از روز پس از کشتار مقابل گارد ریاست جمهوری، امنیت منزلشان تامین نشده است.

اسامه فرزند محمد مرسی در گفتگوی مطبوعاتی گفته که از جای پدرش اطلاعی ندارد و احتمال می دهد در یکی از اماکن وابسته به ارتش بازداشت شده باشد و آخرین دیدار با پدرش را به قبل از " کودتای نظامی " نسبت می دهد.

آخرین مطلب مرسی در توئیتر

ظاهرا مرسی اجازه دسترسی به وسایل ارتباطی به خصوص اینترنت را ندارد. آخرین مطلبی که توسط وی در صفحه شخصی اش در توئیتر ثبت شده، مربوط به دوم جولای(۱۱ تیر) است که در آن ازعزم خود بر ادامه ریاست جمهوری سخن گفته و نوشته است: " محمد مرسی بر تمسک خود به مشروعیت قانونی تاکید دارد و هرگونه تلاشی علیه آن را رد می کند و از نیروهای مسلح می خواهد که از هشدار خود منصرف شوند. ضمنا هیچ طرح دیکته شده ای را از داخل و خارج کشور نخواهم پذیرفت. "

رفتار محترمانه با مرسی

"محمد كامل عمرو" وزيرخارجه مصر مي گويد که محمد مرسي در مكاني امن به سر مي برد و با او به خوبي رفتار مي شود. او در اظهارات خويش افزوده كه از جاي مرسي بي خبر است، ولي مي داند كه با او خوش رفتاري مي شود.