جزئیات برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی

به گزارش افکارنیوز،مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در صحن بهارستان اظهار داشت: مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سیزدهم مردادماه و یک روز پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط مقام معظم رهبری در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی مراسم تحلیف باید پس از تنفیذ و در مجلس و با حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان برگزار شود؛ رئیس‌جمهور منتخب هم در حضور رئیس قوه قضائیه سوگند یاد می‌کند. بنابراین به طور طبیعی مقدمات این مراسم از مدتی قبل آغاز شده و جلسات مختلفی برای هماهنگی تشریفات، پشتیبانی و تبلیغات صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس همچنین تصریح کرد: طبق معمول در مراسم تحلیف تعدادی از مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیئت دولت، مقامات، سفرا و مسئولان دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی، رئیس‌جمهور منتخب و همراهان وی، استانداران، ائمه جماعت، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران ملی، جانبازان و خانواده‌های شهدا در این مراسم حاضر می‌شوند.

کیایی اضافه کرد: مراسم تحلیف از ساعت ۹ صبح شروع شده و حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد همچنین در این مراسم به غیر از انجام سوگند توسط رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌ مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مراسم تحلیف از چند شبکه داخلی و تعدادی از شبکه‌های بین‌المللی به طور زنده پخش می‌شود، گفت: در این مراسم جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی حضور خواهند داشت و عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان داخلی این برنامه را پوشش خبری می‌دهند؛ تاکنون درخواست‌های بسیاری از سوی خبرنگاران خارجی برای حضور در این مراسم به دست ما رسیده و جمعی از آنها نیز برای حضور در مراسم دعوت خواهند شد.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با تاکید بر اینکه دعوتنامه رسمی مدعوین هنوز ارسال نشده است، تصریح کرد: غیر از مقامات رسمی کشور که به طور معمول به این مراسم دعوت میشوند، رئیسجمهور منتخب نیز میهمانانی دارد که شامل مشاورین، همراهان، اعضای خانواده و احیانا کابینه پیشنهادی وی میشود؛ لیست این میهمانان به مجلس ارسال خواهد شد تا بر اساس آن، دعوتها صورت بگرید البته هنوز لیست میهمانان رئیسجمهور منتخب به مجلس داده نشده است.