صادقی اشتهاردی در مورد میزان پیشرفت عملیات اجرایی تعریض محور هراز، گفت: تعریض‌ها در این مسیر هم‌اکنون کامل شده است، برخی نقاط که نیاز به تملک داشته‌اند نیز این عمل انجام شده است. ‌

به گزارش فارس، وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات تعریض محور هراز تصریح کرد: این پروژه در دو استان تهران و مازندارن در حال انجام است که در قسمت مربوط به استان تهران، عملیات اجرایی این محور تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید.
صادقی اشتهاردی با بیان اینکه عملیات تعریض محور هراز در قسمت مربوط به استان مازندران به طرز مطلوبی در حال انجام است، توضیح داد: هم‌اکنون چهار پیمانکار به پیمانکار قبلی محور هراز در استان مازندران افزوده شده است که بزودی این مسیر در استان مازندران نیز به اتمام می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه تعریض محور هراز مربوط به استان مازندران، وارد شده است.

* در پروژه آزاد‌راه ری - ورامین پنج میلیارد تومان به پیمانکار بدهکاریم

مدیرکل راه و ترابری استان تهران در خصوص زمان دقیق تحویل آزاد‌راه ری - ورامین، با اشاره به اینکه عمده مشکل تکمیل این آزادراه موضوع معارضان و تعریض‌ها بود، به فارس گفت: در حال حاضر تملک اراضی به اتمام رسیده و پیشرفت پروژه در حد ۹۰ درصد است، تنها این مسیر یک لایه " توپکا " نیاز دارد که با تأمین اعتبار پروژه، عملیات اجرای احداثاین محور تا مهرماه به اتمام می‌رسد.
صادقی اشتهاردی با بیان اینکه اداره کل راه و ترابری استان تهران در این پروژه پنج میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار است، گفت: ‌پروژه مذکور هنوز تأمین اعتبار نشده است که با تخصیص اعتبار و برطرف شدن مشکل مالی پیمانکار، عملیات اجرایی این آزاد‌راه نیز در مهرماه به اتمام می‌رسد.
به گزارش فارس این در حالی است که اداره کل راه و ترابری استان تهران، پس از وعده‌های مکرر مبنی بر افتتاح این آزادراه ۱۴ کیلومتری، در آخرین اعلام خود بیان کرده بود که آزادراه ری ورامین در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

* ممانعت مسئولان پادگان شهید انارکی از ادامه احداثپروژه همت تا کرج

مدیرکل راه و ترابری استان تهران در خصوص سرانجام معرضان پروژه اتصال ادامه آزاد‌راه همت به کرج، به فارس‌ گفت: در این آزادراه، موضوع اصلی پیشرفت کند پروژه، معارض نظامی پادگان شهید انارکی است؛ در حال حاضر برای ورود پیمانکار به این پادگان مجوز صادر شده است اما از طرف مسئولان پادگان ممانعت برای ورود پیمانکار به پادگان به عمل می‌آید.
صادقی اشتهاردی توضیح داد: ‌در حال حاضر حدود دوسوم عملیات خاکی این پروژه انجام شده و سه کیلومتر مسیر نیز به سطح " ساب‌گرید " رسیده است و عملیات زیرسازی نیز در حال انجام است.
مدیرکل راه و ترابری استان تهران افزود: هم‌‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا مجوز‌های ورود به پادگان عملیاتی شود.