عباسی: خلعتبری نماینده دولت نیست

به گزارشافکارنیوز،محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان پس از بازی نمادین تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی سال ۹۸ در واکنش به این که آیا از این برنامه رضایت دارید و آن را چطور دیدید؟ گفت: مراسم خوبی بود. به هر حال تقدیر از ورزشکاران و تیم‌هایی که برای ورزش کشور افتخارآفرینی کردند جزو وظایف ماست. فکر می‌کنم پیشکسوتانی که در برنامه امشب(شنبه) حاضر بودند خوشحال بودند و این برای ما اهمیت زیادی دارد.

عباسی در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید آیا دولت قصد ندارد با تامین هزینه مالی قرارداد محمدرضا خلعتبری با تیم عجمان، او را به ایران برگرداند؟ گفت: خود شما با معادلات فوتبال حرفه‌ای آشنا هستید. ورزشکاران حرفه‌ای یک بحثفردی دارند. ما تاکنون از این که ورزشکارانمان با تیم‌های مختلف دنیا قرارداد ببندند مشکلی نداشته و مانع تراشی نکردیم، اما وقتی یک ورزشکار با تیمی قرارداد می‌بندد، کاملا یک فعل شخصی انجام داده و او به عنوان یک شخص در یک طرف قرارداد وجود دارد نه به عنوان یک فدراسیون و یک دولت.

وی افزود: الان هم یک اتفاقی افتاده و ما اقدامات لازم را طبق آنچه مرسوم است انجام می‌دهیم. من به کفاشیان گفته‌ام که از طریق بخش حقوقی فدراسیون فوتبال آن موضوع را پیگیری کند. هر کاری که می‌شود باید برای جلوگیری از حضور بازیکنانمان در فوتبال امارات صورت بپذیرد. به هر حال در چارچوب قانون ما هم به اندازه مشخصی می‌توانیم کاری انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این که برخی از بانوان فوتبالیست و فوتسالیست برای این که در میدان حاضر نشدند معترض بودند، گفت: عده‌ای از آنها در میدان برای تقدیر حاضر بودند. خب بقیه هم می‌آمدند. کسانی که پایین بودند همه از قهرمانان ورزش ایران بودند و من تعجب می‌کنم اگر کسی می توانست حضور داشته باشد و به هر دلیلی نیامده است.

عباسی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چرا برخی از ستارگان تیم ملی سال ۹۸ از حضور در این بازی نمادین سر باز زده‌اند؟ گفت: بهتر است این را از خودشان بپرسید که چرا نیامدند! البته نمی‌توانیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که همه باشند، چون برخی دغدغه‌ها و درگیری‌های شخصی و خانوادگی دارند که بعضا ممکن است در زمانی که ما مشخص ‌کرده‌ایم نتوانند حضور داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که پاداش مادی وزارت ورزش و جوانان در برنامه تقدیر از تیمهای ملی فوتبال و فوتسال چه بود؟ گفت: ما سالانه در سطوح جهانی و آسیایی ورزشکارانی را داریم که موفقیتهایی را میآفریند و از آنها تقدیر میشود. تقدیرها بعضا متفاوت است. به طور مثال الان در تقدیر از پیشکسوتان قرار شد خودشان و همسرشان را به یک سفر حج بفرستیم.