تشکیل گروه تروریستی توسط «بندر بن سلطان» در لبنان

به گزارشافکارنیوز، «بندر بن سلطان»، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی، دو هفته پیش با هیئتی امنیتی از یکی از کشورهای اروپایی دیدار کرد، این دیدار براساس گزارش منابع آگاه، در پایتخت عربستان سعودی و به دنبال دیدار ماه گذشته «سعود الفیصل»، وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی در پایتخت فرانسه صورت گرفته است.

این منابع آگاه همچنین فاش کردند که در این دیدار دو طرف اروپایی و سعودی بر دست زدن به عملیات‌ انفجاری تروریستی در لبنان و افزایش عملیات‌های تروریستی گروه‌های مسلح در سوریه تمرکز داشته است. در این دیدار بندر بن سلطان همچنین شرحی از برنامه ریزی‌های خرابکارانه صورت گرفته علیه لبنان که وی به شخصه بر آنها نظارت داشته، را به اطلاع این هیئت اروپایی رساند.

این منابع در ادامه افزودند که این دیدار در راستای سلسله دیدارهای مخفیانه‌ای صورت گرفته است که بندر بن سلطان به صورت مستمر با رهبران امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکایی و اروپایی به عنوان هم پیمانان عربستان سعودی جهت خرابکاری در کشورهای عربی دارد، به ویژه که بندر بن سلطان به داشتن روابط تنگاتنگ و نزدیک با تل آویو و واشنگتن معروف است.

منابع مذکور تاکید می‌کنند که بندر بن سلطان در ادامه اقدامات خرابکارانه‌اش در لبنان در این اواخر توسط عناصر وابسته به خود در لبنان و با همکاری شخصیت‌های لبنانی همچون «سعد الحریری» و «سمیر جعجع» اقدام به تشکیل گروه‌های تروریستی در لبنان کرده است.

آنان می‌گویند که حلقه ارتباطی این گروه‌های تروریستی با بندر بن سلطان را سفارت عربستان سعودی در بیروت فراهم می‌کند و یکی از کارمندان سفارت به طور مستمر با جعجع و حریری در ارتباط است.

این منابع آگاه با اشاره به اینکه این گروه‌ها دارای اسامی و نام‌های متعددی هستند و صرف نظر از بندر بن سلطان با گروه‌های تروریستی هم در ارتباط است که در سوریه فعالیت می‌کنند و از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و نظامی می‌شوند.

آنان در ادامه می‌افزایند که بندر بن سلطان تلاش می‌کند تا در لبنان مرحله دوم توطئه‌های تروریستی خود را به اجرا بگذارد و موجبات برافروخته شدن آتش فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی در این کشور شود که پایه و اساس آن را آمریکا و رژیم صهیونیستی ریخته‌اند و هدف اصلی از آن ایجاد اختلاف و درگیری میان اهل تسنن و شیعیان لبنانی و تعمیق و دامن زدن به این اختلافات است.

آنها می‌گویند که مرحله اول توطئه‌های مشترک عربستان سعودی و آمریکا و رژیم صهیونیستی نابودی برخی از کشورهای منطقه از جمله کشورهای محور مقاومت به خصوص سوریه و از بین بردن توان و قدرت ارتش این کشور را هدف گرفته است و مرحله دوم این طرح در هدف قرار دادن مقاومت لبنان نمود پیدا می‌کند و به همین دلیل است که گروه‌های تروریستی وابسته به سمیر جعجع و سعد الحریری، انفجارهای تروریستی را در لبنان تدارک دیده‌اند که آخرین آن انفجار «بئر العبد»، در پایتخت مقاومت، منطقه الضاحیه بوده است.

این منابع همچنین تاکید می‌کنند که بندر بن سلطان، شماری از مزدوران تروریست خود را از سوریه به لبنان منتقل کرده که وابسته به گروه‌های تروریستی «جبهه النصرة» و «ارتش آزاد سوریه» هستند که از جمله گروه‌های تروریستی مورد حمایت بندر بن سلطان هستند و آموزش‌های ویژه‌ای را جهت انجام عملیات‌های تروریستی و بمبگذاری دیده‌اند.

این منابع آگاه تاکید می‌کنند که هدف اصلی این ترورها و انفجارها «حزب الله» است و بندر بن سلطان مسئول و عامل اصلی این بمبگذاری‌ها و ائتلاف ۱۴ مارس مجری وی در اجرای این عملیات‌ها هستند.

این منابع در ادامه می‌افزایند: بندر بن سلطان، مسئول اصلی تمام بمبگذاری‌ها، انفجارها، ترورها و آدم ربایی‌های صورت گرفته در لبنان، سوریه و عراق است و این نشان می‌دهد که روابط تنگاتنگ و عمیق و در عین حال همکاری اطلاعاتی نزدیکی میان بندر بن سلطان و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی وجود دارد و اسرائیل تمام امکانات اطلاعاتی، امنیتی، عناصر جنایتکار، پایگاه‌های آموزشی و انبارهای سلاح خود را در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار داده است و حتی به پل ارتباطی ارسال سلاح‌های آمریکا و غرب به گروه‌های مسلح در سوریه تبدیل شده است.

در همین راستا، محافل آگاه تاکید می‌کنند که بندر بن سلطان و حکومت عربستان سعودی، به ابزار در دست اسرائیل و آمریکا جهت برافروختن آتش فتنه و جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی در منطقه تبدیل شده است و انفجار «بئر العبد» در حومه جنوبی بیروت که یکی از پایگاه‌های اصلی حزب الله به شمار می‌آید، تاکیدی بر این ماموریت بندر بن سلطان است که آزادی القصیر را شکستی بزرگ برای کشورهای توطئه کننده علیه سوریه از جمله عربستان سعودی دید و به این طریق تلاش کرد تا دایره تروریسم را به لبنان بکشاند و در این راستا هماهنگی‌های لازم با ائتلاف ۱۴ مارس را انجام داد تا مجری طرح وی در لبنان باشد و دور از انتظار نیست که لبنان در مراحل آتی همچنان شاهد چنین انفجارهایی باشد.

این منابع همچنین فاش کردند که شیخ نشین‌ قطر در راستای تغییر و تحولات صورت گرفته در این کشور و انتقال قدرتی که در این کشور شاهد آن بودیم، تصمیم گرفته است تا هدایت و حمایت از گروه‌های مسلح سوری را به عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان تحویل دهد. البته این هدایت و رهبری و همچنین حمایت مالی و نظامی تنها گروه‌های مسلح و تروریستی فعال در سوریه را در برنمی‌گیرد، بلکه گروه‌های فعال عراق و در این اواخر لبنان را نیز در برمی‌گیرد.

این منابع تاکید می‌کنند که دیدارهای دوره‌ای بندر بن سلطان با روسای دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در ریاض، تل آویو و دیگر پایتخت‌های رژیم‌های عربی و اروپایی در همین راستا صورت می‌گیرد.

این درحالی است که منابع دیپلماتیک اروپایی تاکید می‌کنند، تلاش جماعت اخوان المسلمین سوریه برای به دست گرفتن قدرت در سوریه در صورت سرنگونی نظام در این کشور آمریکا را واداشت تا به این جماعت برای اجرای طرح‌های خود در سوریه اعتماد کند و در این میان بر قطر و عربستان سعودی نیز تکیه می‌کند.

این منابع دیپلماتیک تاکید می‌کنند که هدف آمریکا از حمایت از عربستان و قطر و جماعت اخوان المسلمین در سوریه ایجاد تفرقه در میان جهان عرب و ضربه زدن به امت اسلامی است و این هدفی است که نه تنها آمریکا بلکه اسرائیل و کشورهای اروپایی نیز درپی تحقق آن در منطقه هستند.

اما تحولات اخیر جاری در مصر که با سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در مصر همراه بود، تنها به تضعیف اخوانی‌ها در مصر منجر نشد، بلکه تضعیف اخوانی‌ها در سوریه و مهمتر از آن تضعیف آمریکا در منطقه را به دنبال داشته و موجب شده تا واشنگتن از لحظه برکناری مرسی میان رهبران این جماعت در کشورهای مختلف رایزنی‌‌هایی را به منظور یافتن راهی برای حفظ آبروی خود آغاز کند و این امر به دنبال خود تماس‌های فشرده میان اخوان المسلمین ترکیه، مصر و قطر را درپی داشته تا فعالیت‌های خود در سوریه را تشدید کنند.

از این رو، این منابع اضافه می‌کنند که ترکیه از تمام امکاناتی که در دست دارد، برای وارد کردن مقدار زیاد سلاح‌های کشنده و پیشرفته برای گروه‌های مسلح در سوریه استفاده کند. این درحالی است که ریاض نیز تصمیم به ارسال کمک‌های بیش از پیش نظامی به گروه‌های مسلح فعال در سوریه از طریق مرزهای جنوبی این کشور در کنار افزایش تعداد عناصر مسلح از سایر کشورها برای پیوستن به صفوف گروه‌های مسلح کرده است.

در همین راستا و به منظور طرح نقشهها و توطئههای جنایتکارانه و اجرای آنها در سوریه و لبنان، همکاریهای رهبران سیاسی و امنیتی عربستان سعودی با سران رژیم صهیونیستی هیچگاه قطع نمیشود.