نکونام فقط می تواند استقلالی شود

به گزارشافکارنیوز،جواد نکونام اگر با استقلال به توافق نرسد فقط می تواند فوتبالش را در خارج از کشور ادامه بدهد. کاپیتان تیم ملی روز گذشته به فدراسیون فوتبال رفت تا در مورد بازی با منتخب جام جهانی ۹۸ صحبت کند اما گفته می شود در جریان این نشست در مورد شرایط قراردادش هم صحبت هایی کرده. در روزهایی که خبر توافق نکونام برای تمدید قرارداد با استقلال منتشر شده گفته می شودامیر قلعه نویی او را نمی خواهد.

قلعه نویی روز جمعه با شبکه ورزش مصاحبه کرد و گفت از نکونام دلخور است. او گفت که در جلسه با کاپیتان تیم ملی گفته که با رحمتی مشکلش را حل کند. از حرف های سرمربی استقلال می توان فهمید که علاقه ای برای ماندن نکونام ندارد. البته علی فتح الله زاده روز گذشته در گفتگو با ایسنا ادعا کرد که قلعه نویی، نکونام را می خواهد.

در روزهایی که هنوز کاپیتان تیم ملی قراردادش را با استقلال ثبت نکرده، دوباره بحثعقد قرارداد او با تراکتورسازی مطرح شده است. این در حالی است که تراکتورسازی با گرفتن کریم انصاری فرد سهمیه بازیکنان لیگ برتری اش پر شده و بعید است که قانون به آنها اجازه بدهد که کاپیتان تیم ملی را جذب کنند. این موضوعی است که شهبازی، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ هم آن را تایید می کند: «نکونام اگر با استقلال قرارداد امضا کند مشکلی ندارد اما با توجه به اینکه سهمیه بازیکنان لیگ برتری تراکتورسازی پر است، نکونام نمی تواند با این تیم قرارداد امضا کند.»

با این حساب اگر نکونام قراردادش را با استقلال تمدید نکند باید فوتبالش را در خارج از ایران ادامه بدهد. با وجود اینکه قانونا نکونام نمی تواند با تراکتورسازی قرارداد امضا کند، با اینحال حمید زینی زاده مدیرعامل تراکتورسازی به فارس گفت که همچنان منتظر مشخص شدن وضعیت کاپیتان تیم ملی است: «مذاکرات ما به همان صحبت های قبلی بازمی گردد و در حال حاضر صحبت جدیدی ندارم. نکونام باید مسئله خود با استقلال و کشورهای عربی را حل کند. در این صورت او به عنوان بازیکن آزاد حساب می شود و در طول فصل نیز منتظرش می مانیم و هر موقع او آمد در خدمتش هستیم.»

تماس نکونام با جلالی

از ۲۰ تیر بازیکن آزاد هستم

تراکتور نزدیکترین تیم ایرانی به جواد نکونام است. کاپیتان تیم ملی ایران، بعد از اطلاع از عدم تمایل امیر قلعه نویی به ادامه همکاری در تماسی با مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی برای حضور در این تیم ابراز تمایل کرد.

به گفته نزدیکان جلالی او در این مکالمه گفته است قراردادش با استقلال قبل از ۲۰ تیر به پایان می رسد، بازیکن آزاد خواهم بود و منعی برای انتقال به تراکتور یا هر تیم ایرانی دیگری ندارم. جلالی در مصاحبه در مصاحبه با سایت گل در این باره می گوید: ترجیح می دهم هیچ حرفی نزنم تا کار انجام شود.