«مقتدا صدر»: «جیش‌المهدی» باید آماده باشد

به گزارش افکارنیوز، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر، دیروز دستور آماده‌باش «جیش‌المهدی» را برای یاری‌رساندن به دین و مذهب صادر کرد.

وی طی بیانیه‌ای در خطاب به جیش‌المهدی گفت: ما و شما برای یاری‌رساندن به دین و مذهب در حالت آماده‌باش باقی می مانیم و شما را منع می‌کنم از غرق شدن در دنیای دنی! دین و مذهب ما از ما می‌خواهد که همواره مطیع باشیم.

در ادامه این بیانیه به اعضای جیش‌المهدی درباره معصیت هشدار داده شده و به آنها گفته شده است: معصیت مانند کرمی است که پیکر شما را خواهد کرد و ما از شما می‌خواهیم که فرزندان هدایت باشید و خود، عقلها و قلبهایتان را تقویت و تحکیم کنید.

مقتدا صدر درباره بروز شکاف در صفوف طرفدارانش هشدار داد و از آنها خواست که نه تنها برای خاندان صدر یا عراق که به خاطر امام زمان(عج) اتحاد خود را حفظ کنند و به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

وی در ادامه از کسانی که از جریان صدر جدا شده‌اند، انتقاد کرد و گفت: به رغم آنکه برخی از اعضای ما دچار لغزش شده‌اند و پشت دشمنانمان و اموال و دارایی‌های آنها و دنیای دنی قرار گرفته‌اند اما این مسئله ما و شما را از هم دور نمی‌کند و شما نیز باید از طریق کمیته‌ها به زیر چادر آل صدر بازگردید.

مقتدا صدر از سال ۲۰۰۷، فعالیت «جیش‌المهدی» را به حالت تعلیق در آورد و این تعلیق همچنان ادامه دارد.

وی در ۸ ژوئیه با صدور حکمی، دستور تشکیل کمیته ناظر بر جیشالمهدی را صادر کرد تا مسائل مختلف مربوط به این شاخه نظامی جریان صدر را پیگیری کند و ریاست آن را نیز به حازم الاعرجی سپرد.