سالک: روحانی نباید از مرام طلبگی خارج شود

به گزارش افکارنیوز،احمد سالک در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ، گفت: نقش روحانیت در پیروزی اسلام ناب و در مقاطع مختلف در طول تاریخ در مقابل طاغوت‌های زمان بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: از جمله این اشخاص برجسته می‌توان به شیخ فضل‌الله نوری در مقابل تفکرات ضددینی، شهید مدرس در مقابل مزدور انگلیس، رضا قلدر و مرحوم آیت‌الله کاشانی در مقابل استعمار در جریان ملی شدن صنعت نفت و بالاخره در قرن حاضر نقش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پشتیبانان دولت یازدهم، تصریح کرد: اولین پشتیبان دولت جدید مقام معظم رهبری و ولایت، دومین پشتیبانان آنها مردم بابصیرت و سومین پشتیبان تعامل منطقی و قانونی میان دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها است.

سالک ضمن تبریک به حجت‌الاسلام روحانی برای انتخاب به عنوان رییس‌جمهور، اظهار کرد: ایشان خود یک روحانی باسابقه هستند و توقع می‌رود که شعار اعتدال در راستای خط امام و رهبری عملی گردد و روحانی از مرام طلبگی خارج نشود.

وی با بیان اینکه باید متذکر شد که روحانی پس از پیروزی در انتخابات مواضع خوبی را اعلام کرد، افزود: ضمن خوشحالی و تقدیر و تشکر از اعلام این مواضع همه منتظر ترکیب کابینه و تک تک افراد معرفی شده خواهیم بود که ببینیم آیا معرف شعار اعتدال و استقلال خواهد بود.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به توقع روحانیت و کمیسیون فرهنگی از دولت یازدهم، گفت: در جریان فعالیت‌های فرهنگی باید به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در سطح کشور توجه کرد و این موضوع تنها با معرفی وزیرانی با شاخصه‌هایی همچون ولایت‌پذیری، تدین، متخصص در مسائل فرهنگی، اسلام‌شناس، دشمن‌شناس، دین‌باور و آشنا با وضعیت جوانان برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان اتفاق می‌افتد.

سالک همچنین بیان کرد: در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دکتر روحانی ۲۹ وعده فرهنگی به مردم دادند که در مواردی از آنها جای بحثو تامل وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله آلودگی هوا و مساله خشکسالی، رسیدگی به این مشکلات را خواستار شد.