به گزارش افکارنیوز، مرکز حقوق بشر بحرین درباره محرومیت زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان مجروح از خدمات درمانی ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، ماهر جعفر هاشم شبر(۴۰ ساله) روز ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳ هنگام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه البلاد القدیم هدف صد گلوله ساچمه ای قرار گرفت. فیلم منتشر شده از نحوه مجروح شدن این فعال بحرینی نشان می دهد که چگونه یک نیروی امنیتی از فاصله بسیار نزدیک به وی تیراندازی کرد و پس از آن ماهر به صورت کاملا خشونت آمیز بازداشت شد.

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: پس از انتشار این فیلم وزارت کشور به جای آغاز تحقیقات و محاکمه پلیس خاطی، با صدور بیانیه ای تظاهرکنندگان را اغتشاشگر، تروریست و خرابکار توصیف کرد و از بازداشت چند تظاهرکننده به ادعای برقراری نظم و امنیت خبر داد.

این مرکز حقوقی افزود: پلیس روز ۱۷ ژوئن با خانواده ماهر تماس گرفت و از آنها خواست برای او لباس بیاورند و هنگامی که اعضای خانواده ماهر لباسها را بردند، مسئولان زندان از دریافت انها امتناع کردند و گفتند که ماهر به زودی به بازداشتگاهی دیگر منتقل می شود.

اعضای خانواده ماهر روز ۲۳ ژوئن به دفتر دادستانی کل مراجعه کردند و به آنها گفته شد که ماهر به زندان الحوض الجاف منتقل شده است و فردای آن روز یعنی ۲۴ ژوئن به زندان الحوض الجاف رفتند ولی مسئولان از وجود ماهر در این زندان ابراز بی اطلاعی کردند بنابرین دوباره به دفتر دادستانی کل مراجعه کردند و مسئولان دفتر به آنها گفتند که از محل دقیق بازداشت ماهر اطلاع ندارند.

خانواده ماهر روز ۲۵ ژوئن نیز به دفتر دادستانی کل مراجعه کردند و سرانجام توانستند برای اولین بار ماهر را در زندان الحوض الجاف ملاقات کنند و فهمیدند که ماهر ۴۵ روز دیگر به اتهام اغتشاش و تجمع غیرقانونی دربازداشت خواهد بود و این در حالی است که خانواده ماهر به علت محرومیت اش از خدمات درمانی نگران وضعیت جسمی وی هستند.

مرکزحقوق بشر بحرین اعلام کرد : این اولین بار نیست که بازداشت شدگان از خدمات درمانی محروم می شوند به عنوان مثال محمد سهوان که سال ۲۰۱۱ به علت اصابت گلوله ساچمه ای ۸۰ تکه از این گلوله در نواحی سر و گردنش پخش شده بود ، هنگام سفر به قطر برای دریافت خدمات درمانی بازداشت شد. سهوان با وجود وخامت وضعیت جسمی همچنان از خدمات درمانی محروم است .