دولت یمن مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی است

به گزارش افکارنیوز،سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره ربوده شدن دیپلمات ایرانی در یمن با تأکید بر اینکه به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم، گفت: دکتر صالحی روز گذشته با وزیر امور خارجه یمن در این باره تلفنی صحبت کردند.

وی افزود: کاردار یمن نیز از سوی وزارت خارجه ایران احضار شده است و ما اعلام کردیم که دولت یمن را مسئول حفظ جان این فرد می شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.

عراقچی گفت: بقیه تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اخباری مبنی بر دست داشتن القاعده در این مسئله اظهار داشت: خبر تأیید شده ای در این باره نداریم.

عراقچی همچنین درباره کوهنوردان ایرانی گمشده در پاکستان نیز گفت: سفارت خانه های ایران در چین و پاکستان به شدت پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: با هماهنگی هایی که انجام داده ایم، دولت پاکستان یک هلی کوپتر و واحد تجسس را اعزام کرده که تا کنون نتیجه ای نداشته است و از افراد محلی استفاده می شود.

عراقچی تصریح کرد: تلاش های لازم با همکاری فدراسیون کوهنوری و سفارتخانه های ما در اسلام آباد و پکن انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که چه کشورهایی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده اند، گفت: هنوز مشخص نیست و در آینده این مطلب را اعلام خواهیم کرد.