به گزارش افکارنیوز، این برنامه‌ها در سیمای افغانستان مدلی از برنامه‌های استعدادیابی کشورهای غربی مانند برنامه " American Got Talent " است و به شدت در میان قشر جوان افغانستان طرفدار دارد.

عبدالستار خواصی، یکی از اعضای پارلمان افغانستان و یکی از تندروهای مذهبی گفت: من پیشتر این موضوع را در مجلس عوام روشن کردم که به دنبال آغاز جهاد علیه چنین برنامه‌هایی در کانال‌های تلویزیونی افغانستان هستم.

در سال‌های اخیر افزایش کانال‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی افغانستان چشمگیر بوده است. هم‌اکنون ۷۵ ایستگاه تلویزیونی و ۱۷۵ ایستگاه رادیویی فعال است و این رشد در زمینه وسایل ارتباط جمعی نشان دهنده افزایش دموکراسی و آزادی در این کشور است.

در دوران پنج ساله حکومت طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منع شده بود.

این عضو پارلمان افغانستان هم‌چنین افزود: با نگاهی به برنامه " صدای افغانستان " این امر مشخص است که نامی که برای این برنامه انتخاب شده بسیار خوب است، اما متاسفانه محتوای این برنامه استعدادیابی نشانگر فرهنگ و پوشش افغانستان نیست.

یک دانشجوی ۲۴ ساله دانشگاه کابل در این باره میگوید: تهیه کنندگان برنامههای افغان باید فرهنگ کشوشان را نشان دهند. من به ندرت این برنامه را تماشا میکنم اما به دلیل اینکه به پوشش و فرهنگ ملت افغانستان به خصوص احترام گذاشته نمیشود، من این برنامه را دوست ندارم. این برنامه کاملا غربی است و تمایل ندارم اعضای خانوادهام هم این برنامه را دنبال کنند.