جباری: روزی به استقلال برمی‌گردم

به گزارشافکارنیوز،مجتبی جباری ستاره سابق استقلال شنبه شب در بازی تشریفاتی ستاره‌های تیم‌های ملی ۱۹۹۸ و همچنین ۲۰۱۴ حضور داشت. تعداد کمی از هواداران استقلال که از جدایی جباری ناراحت بودند شعار‌هایی سر دادند که البته جباری نسبت به این موضوع واکنش خاصی ‌نشان نمی‌دهد. او معتقد است حتی آنهایی که اعتراض کردند و شعار دادند برایش قابل احترام هستند. جباری تأکید می‌کند که آنها ناراحت هستند ولی خیلی چیز‌ها را نمی‌دانند. مجتبی که این روز‌ها خودش را آماده فصل جدید لیگ‌ برتر می‌کند در مورد ناراحتی تعدادی از هواداران استقلال و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی انجام داد که حرف‌های این بازیکن را می‌خوانید:

*شنبه شب تعداد کمی از هواداران استقلال به شما اعتراض کردند؛ آیا از این موضوع ناراحت هستید؟

در مورد جدایی من همه‌چیز روشن بود. باشگاه استقلال به طور رسمی اعلام کرد که من را نمی‌خواهد و حتی در این مورد بیانیه‌ای صادر کرد. از طرفی در طول سه هفته با من هیچ تماسی گرفته نشد و حتی تیم به اردوی خارج از کشور رفت. تماشاگران استقلال باید این موضوع را متوجه باشند ولی فکر می‌کنم یک‌سری از آنها از برخی‌ آدم‌ها خط می‌گیرند البته باید در مورد این مسائل اکثریت هواداران را در نظر گرفت و فکر می‌کنم آنها همه‌چیز را به خوبی می‌دانند. شرایط طوری شد که ماندن در استقلال از عهده من خارج شد و این ساده‌ترین چیزی است که فکر می‌کنم خیلی‌ها متوجه باشند. من مشکلی از این بابت ندارم و حتی آنهایی که اعتراض کردند یا شعار دادند نظرشان محترم است.

*فکر می‌کنید آنها حق اعتراض داشته باشند؟

به‌هر‌حال این را باید در نظر گرفت که آنها ناراحت هستند. این تماشاگران همان‌هایی هستند که من را در گرما و سرما تشویق می‌کردند و به آنها حق می‌دهم که ناراحت باشند. من اصلاً با استقلال بحثمالی نداشتم و در این مدت که در استقلال بازی کردم هروقت بحثتمدید قراردادم پیش آمد، یکی از دلایلی که باعثشد بمانم همین تماشاگران بودند. امسال اما همه‌چیز تغییر کرد و باشگاه می‌توانست خیلی زود قرارداد من را تمدید کند ولی خودشان اعلام کردند که مرا نمی‌خواهند. من معتقدم دیگر نباید بعضی‌ها جرزنی و با کلمات بازی کنند. اگر باشگاه فکر کرد که اشتباه کرده می‌توانست عذر‌خواهی کند و جلسه‌ای تشکیل دهد تا من برگردم. من دیگر نمی‌توانستم بیشتر از این صبر کنم و همان چند هفته‌ای که صبر کردم به خاطر تماشاگران بود. از طرفی بازیکنی نبودم که هیچ تیمی مرا نخواهد و در نهایت دیدید که تصمیم گرفتم و سپاهان را انتخاب کردم. من احساس می‌کردم شاید یک درصد شرایط تغییر کند و حتی با صدور آن بیانیه باز هم صبر کردم چون واقعاً برای من هواداران مهم بودند.

*امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود گفته که جای جباری در استقلال خالی است. در این خصوص صحبت می‌کنید؟

قلعه‌نویی به بنده لطف دارد و همه‌چیز سال گذشته خوب پیش رفت. او خیلی تلاش کرد که در استقلال بمانم ولی باشگاه شرایط را طوری پیش برد که حتی دیگر تلاش‌های قلعه‌نویی هم تحت تأثیر مسائل دیگر قرار گرفت. سال گذشته هم مشکلاتی وجود داشت ولی آقای قلعه‌نویی تلاش کرد و من در نهایت ماندم، در ضمن مشکلی با او نداشتم و از این مربی تشکر می‌کنم. امسال اما احساس کردم که به شخصیت من توهین شد و دیدید که چگونه بیانیه دادند که مرا نمی‌خواهند.

*دلت برای استقلال تنگ نمی‌شود؟

من نمی‌توانم منکر این موضوع شوم و قطعاً دلم برای استقلال تنگ می‌شود. در این سال‌ها همیشه مشکلاتی برایم وجود داشت ولی دوست داشتم در این تیم پرتماشاگر بازی کنم. کدام بازیکن بدش می‌آید که او را تشویق کنند و در بین مردم محبوب باشد؟ متأسفانه کار به جایی رسید که من پس از چند سال بازی کردن در استقلال و حتی بستن بازوبند کاپیتانی از این تیم جدا شدم ولی استقلال را دوست دارم و با افتخار می‌گویم که همه جباری را به واسطه استقلال می‌شناسند. من بعد از اتفاقاتی که رخ داد باید سپاهان را انتخاب می‌کردم و الان هم فقط تمرکزم روی این تیم است و می‌خواهم بهترین بازی‌ها را برای سپاهان انجام دهم. از تماشاگران استقلال هم ممنون هستم که در این سال‌ها به من لطف داشتند. در ضمن باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

*چه موضوعی؟

من همیشه دوست دارم حرف راست را بزنم و در این سال‌ها تنها مشکل من در استقلال این بود که همیشه حرف راست را می‌زدم. حتی خیلی از مواقع تاوان پس دادم ولی هیچ‌وقت نخواستم حرفی بزنم که واقعیت ندارد ولی بعضی‌ها هیچ حرفی نمی‌زنند و ترجیح می‌دهند سکوت کنند. بالاخره خیلی‌ها باید بگویند که مجتبی جباری راست می‌گوید یا شخص آقای فتح‌ا…‌‌زاده ولی آنها ترجیح می‌دهند هیچ نظری نداشته باشند. بازیکنان دیگر می‌توانند در این خصوص نظر شفاف خودشان را بدهند ولی متأسفانه بعضی‌ها فقط میانه‌روی می‌کنند و یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ. خیلی‌ها به شخصیت‌شان بی‌احترامی می‌شود ولی هیچ صحبتی انجام نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند سکوت کنند ولی من آدمی نیستم که اهل میانه‌روی باشم. خیلی‌ها باید بدانند که استقلال پتانسیل بالایی دارد که حتی فراتر از قهرمانی آسیاست.

*علی فتح‌ا…‌‌زاده گفته که شکایت می‌کند و شما را به دادگاه می‌کشد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

بعد از اینکه به سپاهان رفتم دو روز حرف زدم تا مردم خیلی‌ چیز‌ها را بدانند و آقایان را بیشتر بشناسند. وقتی می‌بینم خیلی از حرف‌ها به کسی برنمی‌خورد دلیلی ندارد که هر روز حرف بزنم. ایشان برود شکایت کند و هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد ولی مطمئن باشید حرف‌های من صددرصد راست بود و باز هم تأکید می‌کنم که صددرصد راست بود و مو لای درز آنها نمی‌رود. بهتر است دیگر با اذهان عمومی بازی نشود و اگر هم قصد شکایت دارند بروند این کار را انجام دهند و من اتفاقاً استقبال می‌کنم. سؤال من این است که چرا بعد از حرف‌های من نیامدند تا مصاحبه کنند و خیلی چیزها را واضح و روشن بگویند؟ من به هیچ عنوان نگران نیستم و مثل مرد پای حرفم ایستاده‌ام. مطمئناً باشید هیچ‌وقت حرف مجتبی جباری دو تا نمی‌شود و هیچ‌وقت از اصول و عقیده‌ام عقب‌نشینی نمی‌کنم.

* در سال‌های آینده به استقلال برگردی؟

انشاءا... شرایطی پیش خواهد آمد و من به استقلال برمیگردم. من به لباس باشگاه استقلال اعتقاد دارم و همیشه خودم را یک استقلالی میدانم. همیشه سعی کردم رفتاری داشته باشم که براساس احترام باشد و حتی در این سالها تماشاگران پرسپولیس هم به بنده لطف داشتند که این موضوع برایم بسیار باارزش است. من در استقلال هم همیشه تمام تلاشم را انجام دادهام تا بهترین عملکرد را داشته باشم. در این تیم ۸ یا ۹ عمل جراحی انجام دادم ولی هروقت فوتبال بازی کردم، تماشاگران از عملکردم راضی بودند. خیلی مواقع در مورد بستن قرارداد اذیت شدم ولی این را بدانید که خیلیها بابت بستن قرارداد باشگاه را اذیت کردند ولی هیچ سروصدایی به وجود نیامد. اگر حق من بود که فلانقدر پول بگیرم، همیشه دنبال این حق بودم، حتی اگر یک هزار تومانی باشد. هیچوقت چیز اضافه نخواستم ولی از طرفی باشگاه میخواست بازیکن کمترین پول را بگیرد و بیشترین بازدهی را داشته باشد. من هیچوقت باشگاه استقلال را زور نکردم که با جباری قرارداد امضا کند الان هم که در سپاهان هستم، با اینکه هنوز بازیها شروع نشده و با این شرایط پول میگیرم، ارزش خیلی چیزها روشن میشود. من در استقلال با مشکلات زیادی مواجه بودم و همیشه باید به چکهای برگشتی فکر میکردم ولی هیچوقت این مسائل باعث نشد که در زمین مسابقه چیزی کم بگذارم الان هم در سپاهان شرایط خوبی دارم و این باشگاه را نمیتوانید از لحاظ امکاناتی و مدیریتی با استقلال مقایسه کنید. این را هم بگویم که جدایی من بیشتر به استقلال کمک میکند تا مردم بیشتر فکر کنند و در مورد اتفاقات این باشگاه خیلی چیزها را ببینند. اگر شرایط مناسب باشد یک روز به استقلال برمیگردم و بازی کردن در این تیم برایم افتخار است.