به گزارش افکارنیوز، سخنگوی دستگاه قضایی از ارجاع پرونده ستار بهشتی به دادگاه خبر داد و علت توقیف سایت مثقال را تأثیرگذاری در افزایش قیمت سکه و طلا اعلام کرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص جلوگیری از فعالیت سایت مثقال گفت: این سایت اخباری را در خصوص قیمت سکه و طلا منتشر می‌کرد که در آن زمان سازمان‌های ذی‌ربط یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها را فعالیت آن سایت عنوان کردند.

وی افزود: از ادامه فعالیت این سایت جلوگیری شد، افرادی بازداشت شدند اما پرونده آنها هنوز به دادگاه نرفته است.

یکی از خبرنگاران در خصوص سرنوشت رسیدگی به تخلفات معاون اول رئیس‌جمهور سؤال کرد که اژه‌ای خطاب به این خبرنگار گفت: اسم بردن از افرادی که هنوز حکمی علیه آنها صادر نشده یا حکم آنها قطعی نشده خلاف است و در صورتی که اسمی از آنها برده شود فرد می‌تواند علیه شما شکایت کرده و پرونده تشکیل شود.

وی افزود: من بارها نسبت به این موضوع تذکر داده‌ام و در صورتی که تکرار شود ما ناگزیر می‌شویم از حضور شما در جلسه خودداری کنیم.

یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص سرانجام پرونده ستار بهشتی و حکم نهایی پرونده مرتضوی پرسید که دادستان کشور گفت: پزشکی قانونی نظر نهایی خود را اعلام کرده و من در این خصوص بارها صحبت کرده‌ام.

وی افزود: ستار بهشتی در تاریخ ۸ آبان ۹۱ در رباط کریم در منزل خود توسط پلیس فتا دستگیر و سپس به تهران منتقل شد.

وی از تهران به زندان اوین منتقل شد اما آنجا برای ادامه تحقیقات وی را به اداره فتا منتقل کردند. که وی در آنجا فوت کرد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: از آن تاریخ تاکنون بازپرس همه تلاش خود را کرده تا ببیند آیا فوت وی امری طبیعی بوده یا نه؟

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: پزشکی قانونی ۱۴ آبان‌ اعلام کرد که پس از کالبد‌شکافی هیچ دلیلی را که علت تامه فوت وی باشد نبوده(دلایل غیرطبیعی) ندیده از آن تاریخ به بعد تا اردیبهشت سال جاری چندین بار کمیسیون پزشکی تشکیل شد که گاهی در این کمیسیون‌ها بازپرس نیز حضور داشت.

وی افزود: نهایتاً پزشکی قانونی اعلام کرد که نمی‌تواند بگوید مرگ ستار بهشتی بر اثر ضربه وارد شده بوده اما عوامل روانی و ضربات وارده «می‌تواند» به فوت وی منجر شده باشد.

محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: بازپرس از همان روز اول از تمام افرادی که قبل یا بعد از فوت ستار بهشتی را دیده بودند همچون زندانبان، بازجو، زندانیان اوین، مسئول بهداری، مسئول بند و خانواده وی تحقیق کرده و مجموعه این تحقیقات منجر به بازداشت تعدادی از افراد هم شده است.

وی افزود: هنوز برخی بازداشت و برخی دیگر با قرار مناسب آزاد هستند، بازپرس تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت انجام داده اما در هر صورت پرونده وی به دادگاه داده می‌شود.

وی همچنین در خصوص پرونده مرتضوی گفت: در این پرونده من اعلام کردم که حکم صادر شده اما از بیان جزئیات آن معذورم و کسانی را هم که جزئیات حکم را منتشر کردند اقدامی خلاف قانون انجام داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ابلاغ حکم انجام شده و از زمان ابلاغ به مدت ۲۰ روز فرصت اعتراض وجود دارد.

محسنیاژهای اظهار کرد: در صورتی که اعتراضی صورت گیرد پرونده برای تجدیدنظر به دادگاه میرود و در صورت عدم اعتراض حکم قطعی است.