سخنرانی شهاب مرادی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ با حاشیه جالب و قابل تاملی همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان سخنران شب قدر مسجد ارگ تهران، در بخشی از سخنان خود با اشاره به مظلومیت حضرت خدیجه(س) به عنوان اول بانوی مسلمان و حامی اصلی اسلام، از کم توجهی به این نام در بین مردم انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در رده بندی نام‌گذاری دختران ایرانی نام «خدیجه» در رده ۳۰۰ قرار دارد، به نقل روایتی از پیامبر(ص) در خصوص حضرت خدیجه(س) به عنوان ام‌المومنین پرداخت و گفت: عایشه می‌گوید یک بار در حضور پیامبر(ص) غیبت خدیجه را کردم، پیامبر به قدری ناراحت شد که با خودم گفتم دیگر با من حرف نخواهد زد، بعد از چند روز به ایشان گفتم من توبه کردم، خدمت پیامبر رسیدم و گفتم که توبه کردم. پیامبر(ص) تا ۴۰ روز برای من از کرامات حضرت خدیجه می گفتند…»

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را برای اسلام هزینه کرد، گفت: حضرت خدیجه(س) در روزهای پایانی عمر حتی کفن هم نداشت و همه ثروت خود را عاشقانه در اختیار پیامبر(ص) و دین اسلام قرار داده بود. شایسته است ما که مسلمان و شیعه هستیم، برای بزرگداشت نام و یاد این بانوی گرانقدر پول خرج کنیم.

وی در همین زمینه گفت: من در خانواده و اقوام خود اعلام کرده ام هرکسی نام دختر خود را «خدیجه» بگذارد، یک سکه به او می‌دهم. الان هم اگر کسی در جمع باشد که نام دخترش خدیجه باشد، سکه می‌دهم.

بنابرگزارش خبرآنلاین، در پاسخ به سوال مرادی، تنها یک نفر در مسجد برخاست و مرادی هم بعد از تایید همراهان آن مرد، یک سکه به او داد و البته ابراز تاسف کرد که در میان جمعیت انبوه مسجد، تنها یک نفر نام «خدیجه» را برای دختر خود انتخاب کرده است.