«خاوری» یک روز گرفتار می‌شود

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، وضعیت مدیرعامل بانک ملی که به کانادا فرار کرده، به کجا رسید؟، گفت: متاسفانه دولت کانادا و اینترپل این فرد را تحویل ندادند. ما تلاش خود را از طریق اینترپل و از طریق سازمان‌های مدعی حقوق بشر انجام می‌دهیم. امیدوارم که این فرد خودش به این فکر بیفتد که برگردد، گرچه بالاخره یک روز گرفتار خواهد شد ولی متاسفانه همچنان این فرد فراری است.

خبرنگار دیگری درباره پخش فایل صوتی رییس‌جمهور در مجلس و اینکه پرونده آقای «ف. ل» به کجا رسید از محسنی‌اژه‌ای خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: وقتی شما اسم می‌بردید بنده جواب نمی‌دهم. از جلسه بعد هر کسی نام فردی را ببرد از حضور او در جلسه معذورم. در این زمینه همان چیزی را که آقای دادستان گفتند، تایید می‌کنم و مطلب جدیدی در این زمینه ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شکایت نماینده دولت از دو نماینده مجلس به کجا رسید، گفت: پرونده شکایت نماینده دولت علیه دو نماینده مجلس هنوز به دادگاه نرفته است.

محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه آیا قانون مجازات اسلامی جدید اجرا می‌شود؟ گفت: بله، این قانون در حال حاضر قابل اجرا است و اجرا می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت صدرا، گفت: در این پرونده یک نفر بازداشت شده است ولی هنوز پرونده به دادگاه نرفته، چرا که شاکی زیادی دارد و افرادی نیز در بازداشت هستند و افرادی هم آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا گزارشی در مورد قاچاق انسان به قوه قضاییه ارسال شده و پرونده‌ای در این زمینه در دستگاه قضایی داشتید؟ گفت: ‌در طول سال‌های مختلف قاچاق انسان را داشته‌ایم و افرادی اقدام به این کار می‌کنند و افرادی را می‌برند و خطراتی را به وجود می‌آورند. توصیه ما به خانواده‌ها این است که مواظب باشند و به صورت غیرقانونی به خارج از کشور نروند و گول این افراد را نخورند. قاچاقچیانی هم بودند که افرادی را ربوده و در آخر مشخص نشده که سرانجام آن فرد چه شده است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: در مورد افرادی که ممنوع‌الخروج شده‌اند و از طریق قاچاقچیان انسان به خارج از کشور می‌روند، پرونده‌هایی در قوه قضاییه داشتیم که منجر به مشکلات حادی می‌شود البته این مورد کم است.

خبرنگار دیگری در راستای سخنان محسنی‌اژه‌ای پرسید آیا قاچاقچیان انسان در مرحله اعدام هم داشته‌اید که دادستان کل کشور، گفت: موارد بسیار کمی در زمینه اعدام این افراد، در دستگاه قضایی داشته‌ایم.

خبرنگار دیگری در مورد حمله بعضی از افراد به مجید منصوری نماینده اصفهان که دفتر وی را به آتش کشیده بودند از محسنی‌اژه‌ای پرسید که آیا پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است؟ که سخنگوی قوه قضاییه گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

دادستان کل کشور درباره پلمپ خانه سینما توسط وزیر ارشاد و اینکه آیا وزیر ارشاد اجازه پلمپ خانه سینما را دارد، گفت: این موضوع در حال بررسی است. اقدامی صورت گرفته، شکایتی شده ولی همچنان موضوع در حال رسیدگی است. با توجه به شکایتی که صورت گرفته و در این خصوص طبیعی است، قوه قضاییه به چنین بخشی ورود پیدا میکند.