چرا آمریکا تا این حد بیمار است؟

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری «نیو ساینتیست»، یک پایگاه خبری پوشش‌دهنده اخبار حوزه سلامت و درمان در گزارشی مسئله وخامت سلامت در آمریکا را در مقایسه با کشورهای دیگر مورد بررسی قرار داد.

این گزارش به نتایج شورای پژوهش ملی و موسسه داروشناسی آمریکا اشاره کرده و با استناد به آن می‌نویسد آمریکایی‌ها در سنین پایین‌تری فوت می‌کنند و این در حالی است که آنها تقریباً دو برابر مردم سایر کشورهای غنی برای مراقبتهای بهداشتی هزینه می‌کنند.

این گزارش از شورای ملی پژوهش و موسسه داروشناسی مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته است، چنانکه روزنامه نیویورک‌تایمز درباره آن نوشته: «اکنون کاملاً آشکار است که مشکلات سلامت، عمیق‌تر و جدی‌تر از آن هستند که تحقیقات گذشته نشان داده‌اند.»

آنچه این گزارش رسمی آمریکا نشان داده این است که وضعیت سلامت در آمریکا، در مقایسه با کشورهای استرالیا، اتریش، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، هلند و بریتانیا، نامناسب‌تر بوده است.

وخامت سلامت در آمریکا با شاخص‌هایی چون نرخ مرگ و میر نوزادان، بارداری نوجوانان و بیماری‌های قلبی نشان داده شده است. طبق نتایج این گزارش، حتی افراد دارای بیمه‌های سلامت، درآمدهای بالا، تحصیلات دانشگاهی و سبک‌های زندگی سالم در آمریکا نسبت به همتایانشان در کشور های ثروتمند بیمارترند.

اندیشکده شورای آمریکایی روابط آمریکایی هم نتایج شورای ملی پژوهش و موسسه داروشناسی آمریکا را «کاتالوگ وحشت» خوانده است.

یکی از یافته‌هایی که باعثاین واکنش این اندیشکده آمریکایی شده است که نرخ تولد نوزادان نارس در آمریکا در میان کشورهای مورد مقایسه در بالاترین مقدار قرار دارد.

تولد نوزادان نارس بیشترین علت مرگ و میر نوزادان در آمریکا است که هزینه‌ای معادل سالانه ۲۶ میلیارد دلار به نظام بهداشتی این کشور تحمیل می‌کند.

پایگاه خبری «نیوساینتیست» پس از اشاره به این آمار و ارقام به ذکر دلایل بالا بودن مشکلات سلامت در آمریکا پرداخته است.

رفتارهایی مانند رژیم غذایی ناسالم، فعالیت فیزیکی اندک و رانندگی با سرعت بالا از جمله دلایلی عنوان شده که در این مشکلات سلامتی نقش داشته است.