به گزارش افکارنیوز، عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس در مورد دعوت از مهمانان خارجی فقط " میزبان " است، گفت: احتمالا تعدادی از روسای جمهور، نخست وزیران و روسای مجلس کشورهای منطقه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب حضور پیدا می کنند.

شاهین محمد صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در هیئت رئیسه مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: در جلسه امروز بر برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روز یکشنبه ۱۳ مرداد‌ماه تاکید و برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای اقدامات امنیتی و انتظامی در روز تحلیف انجام شد لذا امیدواریم مراسم تحلیف به خوبی و با حضور همه مسئولان برگزار شود.

وی افزود: در این مراسم رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور منتخب به سخنرانی می پردازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تعدادی از همراهان رئیس جمهور منتخب نیز در مراسم تحلیف حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: احتمالا تعدادی از روسای جمهور، نخست وزیران و روسای مجلس کشورهای منطقه نیز در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب حضور پیدا می کنند اما مجلس دعوت کننده نیست و این مهمانان با دعوت وزارت امور خارجه به ایران می‌آیند و ما تنها نقش میزبان را داریم.

محمد صادقی با تاکید بر اینکه تاکنون لیست دقیقی از مهمانان مراسم تحلیف به مجلس ارائه نشده است، گفت: البته در این مراسم روسای قوا، وزرا، دبیر و اعضای شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ائمه جمعه مراکز استانها و بعضی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص احتمال دعوت هیئت رئیسه مجلس از محمد خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: هیچ بحثی درباره این موضوع انجام نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس، خاطرنشان کرد: درباره مراسم تحلیف بیشتر بحث دعوت از مقامات کشورهای همسایه مطرح است و قرار است وزارت خارجه و دولت منتخب کار دعوت از مهمانان را به عهده داشته باشند و مجلس نیز تنها میزبان است.