به گزارش افکارنیوز، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز(دوشنبه) اعضای این هیئت پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، درباره آخرین تحولات منطقه و مسائل روز بحثو تبادل نظر شد.

وی در ادامه با اشاره مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب، با بیان اینکه مراسم تحلیف روحانی ۱۳ مردادماه و یک روز پس از مراسم تنفیذ در خانه ملت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جلسه کمیته‌ای که برای برگزاری مراسم تحلیف تشکیل شده بود، گزارشی ارائه داد.

ضرغام صادقی با بیان اینکه احتمالاً مراسم تحلیف روحانی ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز ۱۳ مرداد در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود، گفت: البته هنوز تصمیم نهایی درباره زمان برگزاری این مراسم اتخاذ نشده است و ممکن است از ساعت ۱۶ در پارلمان آغاز شود، چون برخی از میهمانان مراسم تحلیف همان روز ۱۳ مرداد وارد تهران می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و همچنین حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب سخنرانی خواهند کرد، گفت: رئیس‌جمهور منتخب هم میهمانانی خواهد داشت که باید برای حضور آنان در پارلمان، تمهیدات لازم انجام شود و هماهنگی با مجلس در این زمینه صورت گیرد.

به گفته وی، جمع‌بندی در جلسه هیئت رئیسه مجلس این شد که میهمانان مراسم تحلیف در سطح رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و حداقل در سطح وزیر امور خارجه باشند، بر این اساس، میهمانان مراسم تحلیف روحانی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور یا مدیرکل یک سازمان کشوری نخواهند بود.

ضرغام صادقی اضافه کرد: در این مراسم، علاوه بر نمایندگان مجلس نهم، «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری به عنوان میهمانان ویژه مراسم تحلیف»، همچنین سفرای کشورهای خارجی، اعضای کابینه و استانداران، مسئولان لشکری و کشوری، رؤسای قوا و نمایندگان رهبر معظم انقلاب در استان‌ها در این مراسم حضور خواهند داشت.

*مجلس یکشنبه و دوشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس اعلام کرد: از آنجایی روز سه‌شنبه هفته آینده، ۲۱ ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی(ع) و تعطیل رسمی است، مجلس جلسه علنی ندارد و جلسه علنی روز چهارشنبه هم روز دوشنبه برگزار می‌شود، روز چهارشنبه هفته آتی چون بین‌التعطیلین است، مجلس جلسه علنی ندارد.

وی ادامه داد: نشست علنی روز یکشنبه هفته بعد مجلس هم از آنجایی که ۱۹ ماه مبارک رمضان و همزمان با اولین شب قدر است، با یک ساعت تأخیر، ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

*تعیین نماینده معین برای تفت و میبد

ضرغام صادقی از تعیین نماینده معین برای حوزه انتخابیه تفت و میبد خبر داد و گفت: محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق برای پیگیری امورات حوزه انتخابیه تفت و میبد و جایگزین مرحوم حجت‌الاسلام یحیی‌زاده انتخاب شد.

وی در خاتمه تأکید کرد: انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده مجلس قرار دارد.