احتمال حضور ایران در گروه A لیگ جهانی

به گزارشافکارنیوز،فدراسیون جهانی والیبال آبان ماه سال جاری در مورد لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ تصمیم می‌گیرد. طبق اعلام قیلی فدراسیون جهانی والیبال، لیگ جهانی ۲۰۱۴ همانند لیگ ۲۰۱۳ با ۱۸ تیم که در ۳ گروه با هم رقابت می‌کنند، برگزار می‌شود ولی نحوه صعود و سقوط تیم‌ها هنوز مشخص نیست.

به احتمال زیاد دو تیم انتهای جدول گروه سوم یعنی پرتغال و ژاپن با تیم آخر گروه دو یعنی کوبا و تیم آخر گروه اول یعنی آرژانتین برای باقی ماندن در لیگ جهانی ۲۰۱۴ با هم رقابت می‌کنند. علاوه بر این تیم‌هایی که خواهان حضور در لیگ جهانی ۲۰۱۴ هستند که باید در مسابقات زیرگروه شرکت کنند.

طبق گفته رئیس فدراسیون والیبال ایران با توجه به چینش تیم‌ها در جدول سال آینده، ممکن است ایران در گروه اول لیگ جهانی قرار بگیرد. داورزنی در مورد حضور ایران در لیگ جهانی سال‌های آینده به خبرگزاری تسنیم گفت: FIVB آبان ماه در مورد سیستم برگزاری و تیم‌های حاضر در لیگ جهانی ۲۰۱۴ تصمیم می‌گیرد. ممکن است ما در جدول سال آینده در گروه اول قرار بگیریم. در مجموع نگران حضور ایران در لیگ جهانی نباشید.

بدین ترتیب حضور ایران که در گروه دوم لیگ جهانی ۲۰۱۳ به همراه روسیه، صربستان، ایتالیا، آلمان و کوبا حضور داشت در لیگ جهانی ۲۰۱۴ قطعی است. شاگردان ولاسکو در لیگ جهانی ۲۰۱۳ در رده پنجم ایستادند.