جزئیات طرح سنجش پذیرش دانشجو

به گزارش افکارنیوز،محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات طرح سنجش پذیرش دانشجو اظهار داشت: در این طرح برنامه‌ریزی دقیق و استاندارد که وزارت آموزش و پرورش بایستی برای ایجاد سابقه تحصیلی انجام دهد، لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در بحثسنجش پذیرش دانشجو نکته مهم ایجاد سابقه تحصیلی استاندارد است، خاطرنشان کرد: این اقدام به برنامه‌ریزی هدفمند، سنگین و صحیحی در آموزش و پرورش نیاز دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با بیان اینکه در این طرح به دنبال آنیم که در یک حرکت پنج ساله حداقل ۸۵ درصد ورودی دانشگاه‌ها براساس سابقه تحصیلی سه ساله دوره دبیرستان پذیرش شوند، گفت: البته ۸۵ درصد رقم حداقلی است و حداقل را برای این به کار بردیم که ممکن است برای رشته‌های پرمتقاضی سابقه تحصیلی تعداد زیادی از داوطلبان یکسان باشد، لذا تفکیک و رتبه‌بندی‌شان بر اساس سابقه تحصیلی امکان‌پذیر نیست و باید ملاک و معیارهای دیگری لحاظ شود که در آنجا برگزاری آزمون‌های عمومی و تخصصی درنظر گرفته شده است.

زاهدی در پایان تاکید کرد که تمامی سهمیههای پیشین و قوانین مربوط به پذیرش دانشجو تغییری نخواهد کرد و فقط شیوه سنجش و پذیرش دانشجو در این طرح مورد بررسی قرار میگیرد.