خشم حماس از اتهامات علیه مرسی ادامه دارد

به گزارشافکارنیوز، سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصریح کرد: جنبش حماس این موضع مصر را محکوم می‌کند، چرا که براساس این اقدام، حماس یک جنبش متخاصم تلقی شده است و این امر اقدامی خطرناک است.

سخنگوی حماس از اتحادیه عرب و مردم کشورهای عربی خواست مقابل این مساله بایستند، چرا که این اقدام نشان می‌دهد که مصر نه تنها از مسائل ملی شانه خالی می‌کند، بلکه از این مسائل از جمله مساله فلسطین برای اهانت به طرف‌های دیگر استفاده می‌کند.

وی عنوان داشت: جنبش حماس نسبت به این رخداد احساس تاسف می‌کند، چرا که برخی مصری‌ها با مردم فلسطین به عنوان دشمن برخورد می‌کنند.

سخنگوی جنبش حماس با بیان اینکه دادگاه مصر حتی یک مدرک مبنی بر دست داشتن حماس در این مساله ارائه نداد، افزود: این مساله تلاشی جهت تحقیر مردم مصر و فلسطین است و این امر بر هیچ کس پوشیده نخواهد ماند.

سامی ابو زهری عنوان داشت: این امر حکایت از آن دارد که مردم فلسطین از طریق سیاسی و رسانه‌ای به شدت هدف قرار گرفته‌اند و دستگاه‌ قضایی مصر صرفا یک ابزار سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه هواپیماهای مصری پایگاه‌های گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس را زیر نظر گرفتند، اعلام کرد که جنبش حماس نسبت به این مساله اعتراض از خود نشان نداد.

سامی ابو زهری خاطرنشان کرد که جنبش حماس موضع سیاسی و رسانه‌ای خود را در قبال این اهانت بزرگ به مردم و مقاومت فلسطین نشان خواهد داد.

قاضی تحقیقات دادگاه تجدیدنظر قاهره دستور داد تا محمد مرسی به اتهام همکاری امنیتی با جنبش حماس و فراز از زندان به طور موقت ۱۵ روز بازداشت شود.