جزئیات تغییرات جهش تحصیلی

به گزارش افکارنیوز،وجیه‌الله پرویزی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به روند جهش تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: جهش تحصیلی در سال‌جاری تنها از پایه دوم به چهارم ابتدایی و سوم به پنجم ابتدایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح کیفی تمام دروس دانش‌آموز درخواست کننده جهش تحصیلی باید خیلی خوب باشد، ادامه داد: برای جهش تحصیلی در ابتدا، شورای مدرسه با ملاحظه کارنامه دانش‌آموز و در صورت دارا بودن شرایط از نظر این شورا، وی را به آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌کند.

* شهر تهران هر ساله بیشترین آمار جهش تحصیلی را دارد

پرویزی اضافه کرد: در سال‌های گذشته مدیر مدرسه، دانش‌آموز را به منطقه آموزش و پرورش معرفی می‌کرد اما امسال برای رفاه حال والدین، دانش‌آموز از مدرسه مستقیم به اداره آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌شود.

وی با اینکه شهر تهران هر ساله بیشترین آمار جهش تحصیلی را دارد، افزود: تا این لحظه ۴۰۰ دانش‌آموز در جهش تحصیلی شرکت کردند.

* امسال برای اولین بار بحثتجدید نظر در بخشنامه لحاظ شده است


مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: امسال برای اولین بار بحثتجدید نظر نیز در بخشنامه لحاظ شده است؛ به این معنی که اگر دانش‌آموز در زمان آزمون، آمادگی ندارد و نمی‌تواند تست را به خوبی بگذراند، برای مرحله دوم هم می‌تواند شرکت کند.

وی با بیان اینکه احتمال می‌دهیم طبق سنوات گذشته ۶۰۰ تا ۷۰۰ دانش‌آموز در جهش تحصیلی شرکت کنند، گفت: زمان ثبت‌نام تمام شده است و در حال حاضر خانواده‌ها نوبت دهی شدند تا دانش‌آموزان تست شوند.

* تست تخصصی هوش از دانش‌آموزان گرفته می‌شود

پرویزی در خصوص تستی که از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، بیان داشت: تست تخصصی هوش برگزار می‌شود که این تست، علمی نیست بلکه تست هوشی است.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموز بتواند به آن میزان امتیازی که مورد نظر است، دست یابد، به مدرسه معرفی می‌شود تا در امتحانات شهریور ماه برای پایه بالاتر شرکت می‌کند و اگر بتواند نمره قبولی کسب کند، در پایه بالاتر از آن پایه‌ای که امتحان داده است، ثبت‌نام می‌شود.

* ۷۰ درصد دانش‌آموزان شرکت کننده می‌توانند آزمون را به خوبی بگذرانند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در خصوص نتایج آزمون‌های تستی گفت: با توجه به اینکه امسال بحثتجدید نظر را داریم، هنوز نمی‌توانیم آمار قطعی قبول‌شدگان را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: به طور معمول هر ساله ۷۰ درصد دانشآموزان شرکت کننده در جهش تحصیلی میتوانند آزمون را به خوبی بگذرانند.