دستگاه آزمون الکترونیک خودرو ساخته شد

فريدترابي معاون مهندسي فرايند توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: اين دستگاه، قبلا تنها در اختيار پژو بود و توسط شركت اكتيا به ايران خودرو داده مي شد، اما با قطع رابطه دو شركت، پژو اين دستگاه را به ايران خودرو نداد.

وی افزود: دستگاه تست الکترونیکی خودروهای تولیدی که یک و نیم میلیون یورو قیمت داشت، با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان طراحی وساخته شد و به صورت آزمایشی در سایت های بابل و خراسان کار می کند و برای بهبود و ارتقای آن به طور مداوم تست می شود.

ترابی از به کارگیری دستگاه تست الکترونیکی محصولات تولیدی که بسیاری ایرادهای حین تولید محصول را می بیند، در سایت اصلی ایران خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

معاون مهندسی فرایند تولید، افزایش ظرفیت تولید بدنه رانا از روزانه ۳۰۰ دستگاه، به ۴۲۰ دستگاه را از جمله رویدادهای جدید در سیستم تولید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: این کار با تجهیز خط بدنه رانا به اتوماسیون و سیستم های ربوتیک انجام شده است.

وی از اجرای همین پروژه برای خط دنا نیز خبر داد و گفت: مهندسی فرایند تولید متعهد شده تا اواخر امسال خط دنا به طور کامل نصب و تولید محصول آغاز شود.

ترابی افزود: قالب های خط دنا ۷۰ تا ۸۰ درصد ساخته شده، برنامه قطعات تزییناتی نیز به همین ترتیب با ساپکو پیش می رود و اواخر تابستان تولید نمونه ها آغاز می شود.

وی از نهایی شدن قالب ها و نقشه های تولیدوانت پی. یو. وان. نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا اواخر امسال قالب ها ساخته شده و محصول به بازار بیاید.

ترابی افزود: طراحی جزییات قطعات این وانت در دست اتمام است و این محصول از کلاس و استاندارد بسیار بالاتری برخوردار است.

معاون مهندسي فرايند توليد ايران خودرو وانت سمندرا ديگر محصول جديد ايران خودرو عنوان كرد كه طراحي نهايي قطعات آن در حال انجام است و بعد از ساخت قالب ها و خطوط توليد، صنعتي سازي خواهد شد.