نامه اوباما به رئیس جمهوری موقت مصر

به گزارش افکارنیوز، منابع آگاه از شنیده شدن صدای تیراندازی در منطقه لوران در اسکندریه خبر دادند.

خبر دیگر اینکه سازمان پزشکی قانونی مصر اجساد برخی کشته شدگان در خیابان النصره را تحویل خانواده هایشان داد.

از سوی دیگر شبکه المیادین از آغاز عملیات طوفان صحرا در سینا خبر داد.

پایگاه الیوم السابع به نقل از یکی از ساکنان اطراف میدان رابعه العدویه بیان کرد: تحصن کنندگان در این میدان از منازل ما به عنوان انبار سلاح استفاده می کنند.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به عدلی منصور رئیس جمهوری موقت مصر بر پایبندی واشنگتن به کمک به ملت مصر در تحقق اهداف دموکراتیکی که به خاطر آن انقلاب کرده اند تاکید کرد.

در این نامه آمده است: آقای رئیس جمهوری عزیزم به نمایندگی از ملت و دولت آمریکا خالصانه ترین تبریکات خود را به شما ابراز می دارم و آمریکا همواره شریک قوی برای ملت مصر در مسیرش به سوی آینده خواهد بود.

اوباما به منصور نوشت: در این لحظه حساس که نشان دهنده موفقیت ملت مصر است امیدواریم که فرصتی برای برپایی نظام سیاسی مدنی دموکراتیک، شفاف فراهم آید و هیچ طیفی کنار گذاشته نشود و حقوق همه مصری ها رعایت شود و امیدواریم که رهبران مصر از این فرصت برای تقویت اقتصاد مصر بهره ببرند و خواسته های ملت مصر را محقق سازند. پرهیز از خشونت ضروری است.

از سوی دیگر منابع مصری از درگیری های مجدد میان ساکنان مناطق الدویقه و المنشیه در ابتدای خیابان نصر با طرفداران مرسی که تلفاتی تاکنون نداشته است خبر دادند.

حزب جبهه دموکراتیک مصر ضمن تروریستی توصیف کردن گروه اخوان المسلمین بیان کرد: ملت در روز سی ام ژوئن دیدگاه خود را اعلام کرد و نیروهای مسلح ملت را از دست اخوان المسلمین نجات داد

این حزب خواستار برخورد با افراد مسلح و شروع عملیات در سینا برای بازگرداندن امنیت در آن شد.

در بیانیه این حزب برچیدن تحصن میدان النهضه و رابعه العدویه در اسرع وقت با به کارگیری همه ابزارهای قانونی ممکن خواسته شده است.

حزب مصری اعلام کرد: دادن اختیار به ارتش به مفهوم دخالت آن در روند سیاسی مصر نیست و این دعوت در راستای ایفای نقش امنیتی آن است.

از سوی دیگر سرلشگر ستاد اسامه رشدی فرمانده ارتش سوم مصر قرار است در افطار جمعی در منطقه ابوسیال در سوئز شرکت کند و با بزرگان قبایل منطقه دیدار کند.