بر اساس اسناد منتشر شده از سوی انگلیس، جاسوسان آلمان در زمان جنگ جهانی دوم تحت پوشش کارکنان شرکت زیمنس فعالیت می کردند.
در یکی از این اسناد که با نام " شرکت زیمنس - شوکرت " طبقه بندی شده آمده است: قانونی در سال ۱۹۳۶ در آلمان تصویب شده بود که می گفت در زمان جنگ هر مرد و زن آلمانی وظیفه دارد تا اطلاعات مفید برای سرزمین پدری خود را جمع آوری کند و حتی افرادی که علاوه بر تابعیت آلمان تابعیت کشور دیگری را داشته و در آلمان حضور نداشتند نیز موظف به تبعیت از این قانون بودند و در زمان جنگ جهانی دوم این قانون همچنان در آلمان اجرا می شد.

مهر در ادامه می‌نویسد، کارکنان این شرکت موظف بودند تا در مورد کارکنان محلی در کشورهایی چون هند، ایران، ایسلند و شیلی اطلاعاتی را جمع آوری کرده و آنها را در اختیار روسای خود قرار دهند.
به نوشته هاآرتص، دولت انگلیس در مجموعه ۱۷۰ سند محرمانه را منتشر کرده که فقط برخی از آنها بر روی اینترنت قرار گرفته است. یکی از این پرونده ها مربوط به " وولف مانکوویتز " اولین نویسنده فیلمنانه جیمز باند است که فیلم " کازینو رویال " از روی نوشته او ساخته شد است.
سرویس های اطلاعاتی انگلیس نگران این موضع بودند که وولف عامل کا. گ. ب بوده باشد. وی در نیمه دهه ۱۹۵۰ سفری را به شوری سابق داشت و پس از بازگشت اعلام کرد که قصد دارد بر روی یک پروژه انگلیسی - شوروی کار کند اقدامی که خشم سرویس های اطلاعاتی انگلیس را برانگیخت.
بر همین اساس سند دیگر درباره " حلقه جوانان هیلتری " است که در گوشه و کنار بریتانیا تشکیل شده بودند و لندن تصور می کرد که کار اصلی این حلقه ها جاسوسی برای آلمان نازی است.

/ب.