افکار

نابینایان از جمله اقشار هر جامعه ای هستند که در محرومیت قرار گرفته اند. آن ها به خاطر نبود قدرت بینایی توانایی انجام کارهای مختلفی را نیز ندارند و برای انجام بسیاری از ان ها نیازمند انسان های دیگر شده اند اما هیچکدام عزت نفس خود را از دست نمی دهند.

به گزارش افکارنیوز، نابینایان شاید افرادی باشند که توانایی انجام کارهای مختلف از آن ها گرفته شده است ولی همیشه نیروهای عجیبی در اختیار دارند یا کارهایی می کنند که توانایی آن در انسان های دیگر وجود ندارد.

" توماس گراهام " مردی از تگزاس است که در سن ۱۸ سالگی بر اثر یک حادثه تیر اندازی چشمانش را از دست داده است اما سعی کرده تا نابینایی اش اثری روی زندگی او نداشته باشد و بتواند دست به کارهای عجیب بزند.

این مرد پس از نابینا شدن مدتی را در یک اتاق تاریک و بدون امکانات سپری کرد تا از شوک این حادثه و از دست دادن چشمانش خارج شود سپس او به یک اتاق خرابه منتقل شد اما همه این موارد دلیلی بود تا او تصمیم به ساخت خانه برای خودش کند.

این مرد برای داشتن خانه رویایی اش دست به کاری بسیار جالب زده و بدون کمترین کمکی در حال ساخت خانه خود بدون حتی دیدنش است. این مرد پس از گرفتن تصمیم برای ساخت خانه به کلاس های معماری یک استاد نابینا رفت و از آنجا توانست تکنیک های ساخت خانه را یاد بگیرد.

توماس این روزها پس از یک ماه و نیم که از آغاز کارش می گذرد توانسته اسکلت چوبی ساختمان را به اتمام برساند و در این مورد تنها در مواردی خاص از دوستانش کمک گرفته است. این مرد کار ساخت خانه را در کنار کار اصلی خود در مرکز نابینایان انجام می دهد.

هر کسی که برای اولین بار این مرد را مشاهده کند اصلا متوجه نابینا بودن او نخواهد شد زیرا او خیلی روان به کارش ادامه می دهد و این درحالی است که این مرد تنها از حس لامسه خود و لمس کردن هر چیزی آن را تشخیص می دهد. او قصد دارد خیلی زود کار ساخت خانه را به پایان برساند.

کد خبر: 252533