ماهواره ارتباطی آمریکا به فضا پرتاب شد

به گزارش افکارنیوز، این موشک دلتا به همراه ششمین ماهواره مخابراتی جهانی پهنای باند(WGS) در ساعت ۲۰:۲۹ چهارشنبه به وقت شرق آمریکا(۱۲:۲۹ بامداد پنج‌شنبه به وقت گرینویچ) به فضا پرتاب شد که پرتاب آن در نور خورشید در حال غروب بر فراز اقیانوس اطلس قابل مشاهده بود.

شبکه WGS برای تقویت پخش برنامه‌های تلویزیونی، ویدیو کنفرانسها، تصاویر و دیگر داده‌های با پهنای باند بالا به کشتی‌ها، فضاپیماها، نیروهای زمین، ‌ مراکز عملیاتی، وزات دفاع آمریکا، کاخ سفید و شرکای انتخاب شده در سراسر جهان مورد استفاده است.

استرالیا در یک توافق همکاری غیرعادی با نیروی هوایی آمریکا به شرکت بوئینگ ۷۰۷ میلیون دلار برای ساخت این ماهواره و شرکت ائتلاف پرتاب متحده برای ارسال آن به فضا پرداخت کرد. این همکاری همچنین بخشی از هزینه‌های عملیاتی را نیز پوشش می‌دهد.

در برابر استرالیا می‌تواند از درصدی از شبکه WGS تا سال ۲۰۲۹ که توافقنامه ۲۲ سال آن با نیروی هوایی پایان می‌یابد، استفاده کند.

نیروی هوایی آمریکا از توافقنامه مشابهی با کانادا، دانمارک، لوکزامبورگ، هلند و نیوزلند برخوردار بوده که با هم برای پرداخت هزینه نهمین فضاپیمای WGS متحد شده‌اند.

ارتش آمریکا در حال حاضر به دنبال یک یا چند شریک برای تامین هزینه ماهواره‌های آینده این کشور است.

پرتاب روز چهارشنبه سه ماه پس از دستیابی ماهواره پنجم WGS به مدار بوده است. اولین فضاپیمای این مجموعه موسوم به WGS-۱ در اکتبر ۲۰۰۷ پرتاب شده که به دنبال آن ماهوارههای WGS-۲ و -۳ در سال ۲۰۰۹ ارسال شدند. هزینه کلی این ماهوراهها ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.