لابی‌گری دور از شأن مجلس است

به گزارش افکارنیوز،احمد شوهانی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع لابی برخی افراد با نمایندگان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، اینگونه اقدامات را به دور از شان مجلس و نمایندگان دانست.

وی افزود: بنده درست مطلع نیستم که آیا در مجالس گذشته نیز لابی به این صورت بوده یا خیر اما اقدامات اخیر برخی افراد مورد تائید نیست و ما در این خصوص به هیئت‌رئیسه نیز اعتراض کردیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: برخی از وزرای پیشنهادی هیئتی ۴۰ نفره را همراه خود برای جلب نظر نمایندگان و گرفتن رای اعتماد به مجلس می‌آورند که واقعا جای تعجب است که دست‌اندرکاران مجلس چگونه این همه افراد را به درون مجلس راه می‌دهند.

شوهانی با تاکید بر اینکه افرادی که همراه نمایندگان به مجلس می‌آیند به دنبال منافع خود هستند، خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهادی بدانند که لابی این افراد با نمایندگان برای گرفتن رای اعتماد در آینده سبب منفعت‌طلبی آنها می‌شود و وزرا را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وزرای پیشنهادی برای تشریح برنامه‌های خود و جلب نظر نمایندگان بهتر است ابتدا به کمیسیون‌های تخصصی بروند و بعد در دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان حضور یابند.

نماینده مردم ایلام در مجلس در پاسخ به این پرسش که رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض شما در مورد حضور همراهان وزرای پیشنهادی به مجلس چه واکنشی نشان داد، گفت: آقای لاریجانی گفتند که ما از روزهای یکشنبه و دوشنبه کاری خواهیم کرد که همراه وزرای پیشنهادی هیئت سه تا چهار نفره به مجلس بیایند.