حقیقت‌پور: حداقل ۳ وزیر رای نمی‌آورند

به گزارش افکارنیوز،منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای تصدی وزارت اطلاعات سابقه فعالیت در این وزارتخانه لازم نیست، اظهار داشت: مگر‌کدام یک از وزرای قبلی اطلاعات سابقه کار اطلاعاتی داشته‌اند؟ آقای ری شهری یا دری نجف آبادی سابقه داشته اند؟ حتی آقای دری نجف آبادی سابقه اطلاعاتی نداشته است.

وی افزود: سیستمی در حال‌کار است و نیاز به مدیری است‌که بالای سر این سیستم کار کند و آن را اداره‌کند. معتقدم سیستم باید کار اطلاعاتی انجام دهد نه یک مدیر. مدیر که نمی خواهد در خیابان ها سراغ سوژه ها برود. مدیر وظیفه انجام اقدامات راهبردی را دارد و باید در راس امور حمایت های لازم را از زیر مجموعه خود انجام دهد تا سیستم بتواند به صورت روان به کار خود ادامه دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بالاخره سابقه در یک حدی نیاز است؛ آقای علوی سه دوره در‌کمیسیون امنیت ملی حضور داشته و همچنین با حضور در کمیسیون شوراها مسائل قومیت‌ها و مرزها را به خوبی می شناسد. قدرت فقاهت دارد و می‌تواند بر پایه تحصیلات فقهی خیلی از استنباط ها را کسب‌ کند.

حقیقت پور تصریح کرد: اگر قانون قید فقاهت را نداشت، امکان داشت‌که از افراد دیگر با سابقه کار اطلاعاتی استفاده کرد اما قانون، رئیس جمهور را به انتخاب فرد فقیه مقید کرده است. آن فقیه خود یک مدیر است و نیازی نیست‌که خودش‌کار ریز اطلاعاتی‌کرده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بدنه وزارت اطلاعات دید مثبتی به حجت الاسلام علوی دارد، اظهار داشت: حتما این دید مثبت وجود دارد. چرا نباید وجود داشته باشد؟

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید‌کرد: کمیسیون امنیت ملی دیدگاه مثبتی به وزیر پیشنهادی اطلاعات دارد و او در صحن مجلس رای خواهد آورد.

حقیقت پور همچنین‌گفت: فراکسیون رهروان ولایت نیز حتما به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای مثبت خواهد‌ داد. البته حتما چهار وزیر پیشنهادی مرتبط با کمیسیون امنیت ملی در صحن مجلس رای می آورند و رای خوبی به دست خواهند آورد.

وی در ادامه این گفت و گو به دیدگاه کمیسیون امنیت ملی نسبت به وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: آقای دهقان به مدت ۸ سال معاون وزیر دفاع بوده و نزدیک به ۵ سال معاون رئیس جمهور بوده است. وی همچنین یکی از فرماندهان به نام و با اخلاق و با ادب سپاه پاسداران است و استاد دانشگاه نیز به شمار می‌رود و قطعا هم‌طراز با دیگر وزرای دفاع یا بهتر از آنها می‌تواند عمل کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح‌کرد: سردار وحیدی‌کارهای علمی بسیار خوبی در وزارت دفاع آغاز کرده که امیدواریم آقای دهقان با سرعت بیشتری این اقدامات را ادامه دهد و از این ظرفیت ها برای توسعه توان علمی و تسلیحاتی استفاده کند.

حقیقت پور تاکید کرد: عبدالرضا رحمانی فضلی نیز بدون مشکل از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت چرا‌که وی فردی توانمند، پیگیر و مدیر است و قطعا از عهده مدیریت وزارت کشور برخواهد آمد.

وی به وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز اشاره کرد و گفت: محمد جواد ظریف نیز فردی حرفه ای است که از صفر تا ۱۰۰ در وزارت خارجه حضور داشته و دعا می‌کنیم با حفظ اصول تحرک ویژه ای به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بدهد و امیدوارم از توانمندی وی در ارتباطات خارجی استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در حال حاضر نیازمند تحرک و پویایی در عرصه دیپلماسی هستیم و باید روابطمان با برخی کشورها اصلاح شود و دفاتر و نمایندگی های کشورمان نیز باید غنی از نیروی انسانی شود چرا که در حال حاضر ۵۰ نمایندگی جمهوری جمهوری اسلامی در خارج‌کشور با سرپرست اداره می شود و توقع داریم‌که این دفاتر دارای سفیر قطعی شوند.

حقیقتپور در پایان گفت: همه وزرا در مجلس رای نمیآورند؛ نمی توانم اسم ببرم اما حداقل سه وزیر پیشنهادی رای نمی آورند. در مورد این افراد بحث حیطه تخصصی و گرایشات اعتقادی آنها مطرح است. یعنی وزیری که تفکرات سکولاریستی او به تفکرات دینی اش می چربد، به درد ما نمیخورد.