تقاضا برای کاغذ داخلی افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز،حال عمومی این روزهای کاغذ در ثبات به سر می‌برد و از هفته گذشته همچنان هر بند کاغذ تحریر ۸۳۵۰۰ تومان معامله می‌شود، نکته اینجاست که برخی این قیمت‌ها را یکسان ندانسته و کاغذ داخلی و خارجی را متفاوت عنوان می‌کنند.

با نزدیک شدن به ماه پایانی تابستان و آغاز چاپ کتاب‌های درسی و قیمت تازه کتب درسی و آموزشی نگاه‌ها به سمت قیمت سوق افزون‌تری یافته است.

سیدطاهر شبیری دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره قیمت‌ کاغذ عنوان می‌کند: قیمت کاغذهای وارداتی کمی رو به بالا بوده و با یک شیب نرم رو به افزایش دیده می‌شود.

وی ادامه داد: برای کاغذ داخلی از هفته گذشته افزایش تقاضا داشته‌ایم چرا که قیمت کاغذ وارداتی گران بود، اما روند کاغذ داخلی را افزایشی نمی‌دانم بلکه احساس می‌کنم افزایش قیمت داخلی آنچنان نبوده و تنها به دلیل افزایش اندک هزینه‌های تولید بوده است.

شبیری ضمن بیان اینکه بازار همچنان دست واردکنندگانی است که از قبل اقدام به واردات می‌کردند و بدون نظارت ادامه مسیر می‌دهد، بیان کرد: بازار هنوز بدون نظارت است و می‌شود افرادی خارج از بازار آن را کنترل کنند تا قیمت‌ها متعادل شود، اما مطمئنا اگر بازار بخواهد به روال عادی برگردد احتمالا ۱۰ تا ۱۲ تومان کمتر از قیمت روز را شاهد خواهیم بود.

به گفته دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا، تا بندی ۷۰ تومان را می‌توان انتظار داشت که هر بند کاغذ کاهش قیمت داشته باشد.

در جدول زیر تازه‌ترین قیمت های کاغذ می‌آید؛