بازدید گردشگران از «برج پیزا» محدود می‌شود

به گزارش افکارنیوز،وزارت فرهنگ ایتالیا قصد دارد در راستای حفاظت بیشتر از برج تاریخی پیزا که دو سال قبل پروژه مرمت آن پایان یافت، تعداد گردشگران این بنای تاریخی را محدود کند.

به گزارش هریتیج‌کی، پروژه ۱۱ ساله مرمت برج پیزا در سال ۲۰۱۱ پایان یافت و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها نفر که بیشتر آنها گردشگر هستند در محوطه اطراف آنها حضور یافته و تعدادی نیز در قالب گروه ۲۰ نفره از پله‌های برج بالا رفته‌اند.

در قالب پروژه مرمت برج پیزا مقداری از کجی برج کاهش داده شد و هر یک از طبقات آن با استفاده از اشعه لیزر پاکسازی و همزمان سبک‌سازی شدند.

همچنین بیشتر زمان مرمت‌گران صرف تمیز کردن نمای خارجی این برج ۵۶ متری از آلودگی‌های ناشی از دود کارخانه‌ها و اتومبیل‌ها شد و ستون‌های برج و ۲۹۶ پله آن نیز استحکام سازی شدند.

اکنون مقامات فرهنگی ایتالیا ادامه روند فعلی را برای برج پیزا که در فهرست میراثجهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده است زیان‌بار دانسته و قصد دارند علاوه‌بر محدود کردن حضور گردشگران در اطراف این برج، بالا رفتن از آنرا نیز ممنوع کنند.

دولت ایتالیا در شرایطی قصد دارد تعداد گردشگران برج پیزا را محدود کند که چند روز قبل نیز شهرداری رم در راستای حفاظت بیشتر از بنای تاریخی مشهور کلزیوم، با اجرای قانونی تردد خودروهای شخصی در خیابانهای اطراف این بنای تاریخی را ممنوع کرد.