جلوگیری از خروج مواد مخدر در حج عمره سال ۹۲

به گزارش افکارنیوز،سردار بهرام نوروزی در این باره گفت: براساس گزارشات رسیده از شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور که در آخرین جلسه کمیته مقابله با عرضه ستاد ارائه شد، عملیات پیشگیری و کنترل عمره‌گذاران اعزامی به عمره مفرده در سال‌جاری با موفقیت به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: این عملیات با طراحی اقدامات پیشگیرانه و اجرای آن شامل اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی و آموزش عمره‌گذاران در جلسات قبل از سفر و با مشارکت مدیران کاروان‌ها و افسران پلیس آغاز می‌شود و سپس با تاکیدات و تذکرات اولیه در ایستگاه‌های پروازی ادامه می‌یابد که نتایج آن منجر به رعایت مقررات توسط بخش عمده زائرین می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: این عملیات با انجام اقدامات کنترلی دقیق و با استفاده از نیروی انسانی متخصص، ابزار و تجهیزات فنی و سگ موادیاب ادامه دارد.

نوروزی ادامه داد: ا اعزام عمره‌گذاران با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و مشارکت دستگاه‌ها به ویژه پلیس پیشگیری(پلیس فرودگاه‌ها) اجرایی شد و طی آن ۵۱۳ هزار و ۱۰۳ نفر از زائرین بیت‌الله‌الحرام برای انجام مناسک عمره مفرده از طریق ۱۹ ایستگاه پروازی و یک‌هزار و ۵۵۸ پرواز به عربستان اعزام و به کشور مراجعت کردند.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور با مشارکت پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به عملیاتی که‌ در سنوات اخیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، امسال نیز با تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرسنل خود موفق شد از بازداشت اتباع کشورمان در عربستان جلوگیری کند.

نوروزی ادامه داد: این عملیات در سنوات اخیر با هدف و عنوان صیانت از عمره‌گذاران نام‌گذاری و هر ساله اجرا می‌شود و در عملیات امسال تعدادی از متقاضیان متخلف این سفر معنوی که اقدام به رعایت مقررات کردند، از سفر فوق بازماندند.

وي يادآور شد: اعضا كميته مقابله با عرضه ستاد در جلسه اخير خود از تلاشهاي دستاندركاران اين عمليات به ویژه فرمانده و پرسنل فرودگاههاي كشور تقدير كردند.