قصد تخریب مسئولان دولت گذشته را نداریم / همدیگر را حلال کنیم

بهگزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز(یکشنبه) در جلسه عصر امروز هیئت دولت با تبریک عید سعید فطر به همه مردم و مسلمانان جهان تأکید کرد: دولت تدبیر و امید بر مبنای عقلانیت، مشورت و اعتدال حرکت می‌کند.

وی متذکر شد: این دولت در مسیر خدمت به مردم و نظام گام برمی‌دارد.

رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم به هیچ‌وجه قصد تخریب مسئولین دولت گذشته را ندارد و هرگز در پی بزرگنمایی مشکلات هم نخواهد بود.

روحانی افزود: دولت تدبیر و امید خود را از دولت گذشته جدا نمی‌بیند.

وی تاکید کرد: همه ما در یک کشور و زیر چتر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه در حال انجام وظیفه هستیم و دولت تدبیر و امید از تجربیات همه مسئولین استفاده خواهد کرد.

روحانی خطاب به اعضای کابینه دهم اظهار داشت: شما به کل نظام و کشور تعلق دارید و تجربه‌هایی که آموختید متعلق به ملت است.

وی افزود: شما سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور هستید و دانش و تجربه شما در کنار هم گوهر گران‌بهای تخصص و تجربه را به وجود آورده که باید از آن استفاده شود.

رئیس ‌جمهور با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی و مسائل و مباحثمطرح شده در آن زمان گفت: اگر کسی تخریبی نسبت به اینجانب انجام داده، آن را گذشت کردم و از همه عزیزان هم می‌خواهم که آنچه باعثدلگیری آنها شده است را فراموش و همدیگر را حلال کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و با همکاری و همدلی امور کشور را پیش ببریم، گفت: موفقیت دولت، موفقیت نظام و ملت است و اگر خدای ناخواسته نقص و کاستی در کشور به وجود آید، برای همه کشور خواهد بود.

وی در پایان سخنانش گفت: از همه عزیزان می‌خواهم که با برادری و محبت این دولت را یاری کنند و دولت تدبیر و امید نیز از همه نصیحت‌ها و مشورت‌ها استفاده خواهد کرد.

در جلسه امروز هیئت وزیران، با ابراز تأسف از جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه سیل استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان و ابراز همدردی با بازماندگان آنها، اعتبار بلاعوض و تسهیلات بانکی به‌منظور جبران خسارات و بازسازی مناطق سیل زده به استان‌های مذکور اختصاص یافت تا در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان‌ها قرار گیرد.

همچنین دولت اجازه یافت تا سهام جمهوری اسلامی ایران در شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری(ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامی را از یک میلیون و نهصد و بیست هزار(۱.۹۲۰. ۰۰۰) دلار به یکصد و یک میلیون و نهصد و بیست(۱۰۱.۹۲۰. ۰۰۰) دلار افزایش دهد.

در پایان این جلسه، حجتالاسلام روحانی از زحمات و تلاش های وزرای دولت دهم در طول دوران مسئولیت تقدیر و تشکر کرد.