به گزارش افکارنیوز؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس بر اساس قانون صلاحیت وزرای پیشنهادی را برای رأی اعتماد بررسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مجلس از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد، افزود: مردم مطمئن باشند اگر فردی در فتنه ۸۸ نقش داشته یا از حامیان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و تحریک دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران بوده، قطعاً از مجلس رأی اعتماد نخواهد گرفت.

پورابراهیمی تأکید کرد: نه‌تنها اصولگرایان مجلس بلکه آنها که ذائقه سیاسی‌شان با اصولگرایان متفاوت است نیز مصمم هستند به افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند، رأی اعتماد ندهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه نمایندگان، صلاحیت وزرای پیشنهادی را به‌صورت کارشناسی بررسی می‌کنند، گفت: این درست نیست که برخی فکر کنند باید کل کابینه به‌طور یکدست از مجلس رأی اعتماد بگیرد چرا که در دوره‌های گذشته نیز چنین بوده که مجلس حتی با یک رأی به وزیری رأی اعتماد نداده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه عدم رأی اعتماد به یک یا چند وزیر به معنای مخالفت با دولت نیست، خاطر نشان کرد: میتوان در عین حمایت و تعامل با دولت، مثلاً با یک وزیر یا یک نظر مخالفت کرد و این به معنای تقابل مجلس با دولت نیست.