به گزارش خبرنگار اجتماعی افکارنیوز ،شهرداري تهران،كارواشهاي كنار خيابان را جمع ميكند.
کارواش خیابانی خودرو با استفاده از آب کانال ها و انهار تهران، عمدتاً جمعه ها صبح تا عصر در حاشیه بزرگراه هایی چون باقری یا ستاری تشیکل می شود و افرادی که بیشترشان شهرستانی هستند، به طور گروهی یا خانوادگی خودروهای مردم را می شویند.
این عمل، شاید در ظاهر اشتغالی موقت را برای گروهی افراد همراه داشته و ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برایشان سود داشته باشند؛ اما موجب می‌شود تا برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و ترافیکی، تهران را در برگرفته و چهره نازیبایی را از شهر تداعی کند.
برخی رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی نیز از جمله مشتریان پر و پا قرص شست و شوی خودرو در کنار خیابان هستند که معتقدند این کار را نه به دلیل مسایل مالی؛ بلکه به خاطر استفاده از زمان بی‌کاری انجام می‌دهند.
اما این اقدام به عقیده بسیاری از شهروندان در شان مردم تهران نیست و آنهایی که در محلات مختلف تهران شستن خودرو از سوی رانندگان را با آب نهر و کانال کنار خیابان و یک سطل کف صابون مشاهده می‌کنند، این عمل را در شان پایتخت نشیان نمی‌دانند.
ترافیک ایجاد شده بر اثر شستن خودرو در کنار خیابان در معابر کم عرض هم مشکل دیگری است که کارواش های خیابانی با خود همراه دارند. به عقیده مردم باید مسوولان شهر برخورد با آن را جدی بگیرند.
اما شستن خودرو در کنار خیابان‌های تهران در حالی صورت می‌گیرد که در محلات مختلف شهر، کارواش‌های نیمه مکانیزه و دستی، فعال هستند. در کارواش‌های نیمه مکانیزه شهر، هزینه شستن خودرو بین سه تا چهار هزار تومان است که با تمیز کردن داخل خودرو و صندوق عقب به هفت هزار تومان می‌رسد. کارواش‌های نیمه مکانیزه از واکس برای تمیز کردن داخل خودرو و مواد شوینده براق‌کننده نیز استفاده می‌کنند.
حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در این باره با اشاره به این که ماموران سد معبر شهرداری در هفته‌های اخیر به طور جدی برخورد با این کارواش‌ها را دنبال کرده‌اند، به شهرنوشت می‌گوید: شستن خودرو در کنار خیابان، سد معبر برای عبور و مرور شهروندان محسوب می‌شود که ماموران اداره ساماندهی و رفع سد معبر شهرداری باید با موارد شستن خودرو کنار خیابان برخورد کنند.
وی، با تاکید بر این که شهروندان نقش جدی در برچیده شدن این ناهنجاری از شهر دارند، می‌افزاید: در فرهنگ شهرنشینی، شستن خودرو در کنار خیابان که گاهی بی‌اخلاقی‌هایی را نیز به دنبال دارد، جایگاهی نداشته و خود شهروندان باید از آن اجتناب کنند.
به گفته معاون شهردار تهران، تا زمانی که بخشی از مردم، شست و شوی خودروی خود را به این گونه افراد می‌سپارند، آنان به فعالیت خود ادامه داده و نقض حقوق مردم ادامه می‌یابد.
معاون شهردار تهران، با اشاره به برنامه شهرداری برای سر پوشیده کردن انهار و کانال‌های شهری، خاطرنشان می‌کند: اجرای این طرح زمان‌بر است؛ اما هم اکنون در برخی محله‌های پایتخت این کار صورت گرفته که عملاً امکان استفاده از آب جاری در آنها را برای شستن خودرو نمی‌دهد.
کلخورانی، تصریح می‌کند: شهرداری تهران جمع‌آوری این گونه کارواش‌ها را که بعضاً در محل هایی انجام می‌شود که تابلوی شست و شوی خودرو ممنوع دارد را در دستور کار قرارداده و لازم است مردم نیز با مشاهده این گونه افراد، شهرداری تهران را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اطلاع دهند.