افزایش واردات نفتی کره جنوبی از ایران در ماه ژوییه

به گزارش افکارنیوز،خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود اظهار کرد: کره جنوبی همراه چین، هند و سایر خریداران نفت ایران در ماه ژوئن قول داد که خرید نفت از ایران را کاهش دهد تا مستثنی‌ شدنش از تحریم‌های آمریکا علیه واردات نفتی ایران تمدید شود.

داده‌های اولیه سرویس گمرک کره جنوبی روز پنج‌شنبه نشان داد که این کشور آسیای شمال شرقی ماه گذشته ۸۱۵ هزار و ۴۴۷ تن نفت خام از ایران وارد کرد که افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

این واردات علاوه بر آن نشانه افزایش ۴۴ درصدی واردات نفتی کره جنوبی نسبت به یک ماه گذشته است و طبق محاسبات رویترز برابر با ۵.۹۸ میلیون بشکه بود.

رویترز گزارش داد که این یعنی سئول در ماه ژوئن و ژوییه هر روز ۱۶۵ هزار و ۹۳۳ بشکه نفت وارد کرد که در مقایسه با ۶ ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کره جنوبی برای عمل به تعهدش در قبال واشنگتن باید در ماه ژوئن و نوامبر کم‌تر از ۱۲۶ هزار بشکه نفت در روز وارد کند.

یک منبع آگاه از این مساله گفت: واردات می‌توانند در ماه‌های مختلف متفاوت باشند، فقط واردات ۶ ماهه باید در مقایسه با ۶ ماه قبل از آن ۱۵ درصد کاهش را نشان دهند.

وی افزود که احتمالا قیمت‌های نسبتا پایین در ماه ژوییه در مقایسه با سایر ماه‌ها باعثافزایش واردات نفتی شد.

وارد کنندگان نفت ایران مجبور شده‌اند برای مستثنی قرار گرفتن از تحریم‌های آمریکا علیه تهران واردات نفتی خود از ایر ان را کاهش دهند.

قانون‌گذاران آمریکایی اکنون در تلاشند تحریم‌های نفتی علیه ایران را تشدید دهند.

کره جنوبی که پنجمین خریدار نفت خام در جهان است، ماه گذشته جمعا ۱۱.۱۶ میلیون تن نفت خام را وارد کرد. واردات نفتی این کشور یک سال پیش در همان ماه ۱۰.۷۴ میلیون تن بود.