پست‌ها را به افراد نالایق نسپارید

به گزارش افکارنیوز،آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن اینکه بر ضرورت حفظ نورانیت به دست آمده در ماه مبارک رمضان تاکید کرد، گفت: حیف است نورانیتی که در اثر رقیق‌تر شدن قلب‌ها و رابطه با خدا رو به قوت گرفته است در اثر غفلت اندک اندک از دست برود.

وی در ادامه به تشکیل دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: بحمدالله تشکیل دولت به خوبی عملی شد و بحث‌های آزاد و انتقاد‌های آزاد مطرح و همچنین نقاط ضعف و قوت نیز به خوبی تببین شد و در زبان نمایندگان، خواست‌های مردم بیان شد و به افراد پیشنهاد شده نیز گفته شد که اگر می‌توانید مشکلات را حل کنید بسم‌الله و اگر نمی‌توانید انصراف دهید.

امام جمعه موقت تهران به جلسات بررسی وزرای پیشهادی در مجلس اشاره کرد و با بیان اینکه " انصافا در این راستا مطالب خوبی مطرح شد و لازم است از صدا و سیما تشکر کنیم که مسائل را منعکس کرد "، گفت: البته در برخی نطق‌ها انتظار می‌رفت که اخلاق اسلامی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از صحبتهای خود به بیان پیشنهادها و نکاتی به وزرا و دولت پرداخت و اظهار کرد: اولا باید توجه شود که مساله حکومت اسلامی مهمترین مساله حیات دینی ماست. ضمن اینکه وقتی نماز، روزه، زکات، حج و ولایت از پایه‌های دین شمرده شد ولایت از همه اینها مهمتر است و البته ولایت تنها صرف اعتقاد به امامت و اهل بیت(ع) نیست بلکه پیاده شدن ولایت که همان حکومت اسلامی است مد نظر است که الحمدالله در کشور ما این معنا تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: آقایان محترم و عزیزانی که دیروز به عنوان وزیر رای آوردید، بدانید جایگاه شما بس رفیع است و مسئولیت شما هم به همین مناسبت بسیار بسیار بسیار سنگین است؛ در نتیجه باید وظایفتان را اول از همه بشناسید و من در همین راستا به عزیزانی که رای آوردند و می‌خواهند وظایفشان را به صورت فشرده بشناسند پیشنهاد می‌کنم عهد‌نامه مالک اشتر را جلوی خود بگذارید هر روز قسمتی از این عهدنامه را مطالعه کنید و علاوه بر این موضوع توصیه‌هایی که امام رضوان‌الله و مقام معظم رهبری داشتند و دارند را سعی کنید جمع‌آوری کنید و مورد توجه قرار دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خاطرنشان کرد: شک نداریم عظمتی که نصیب ما شده به برکت تبعیت از امامت است و ملت به تبعیت از امام(ره)، نظام طاغوت را ساقط کرد و همچنین ملت تابع و فرمانبر مقام معظم رهبری شد تا توانست تمام مشکلات را که از ناحیه دشمن متوجه شده بود دفع کند و آنها را یکی پس از دیگری برطرف کند.

موحدی کرمانی در ادامه، محاسبه نفس داشتن را یکی دیگر از پیشنهادها و سفارش‌های خود به دولت و اعضای دولت عنوان کرد و افزود: در پایان هر روز محاسبه کنید که آیا در آن روز به وظایف خود عمل کرده‌اید یا خیر؟ ضمن اینکه پیشنهاد بعدی من این است که حتما به وزارتخانه‌ای که متصدی آن هستید اشراف کامل داشته باشید و به عنوان وزیر بر تمام امور مطلع و آگاه باشید. در این راستا حتما افرادی صادق، مورد اعتماد، دلسوز و بی‌طرف را بگمارید تا به صورت ناشناس به محل کار زیرمجموعه‌های شما سر بزنند تا بینند که آیا به مردم توجه می‌شود و مردم راضی هستند یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه " باید بر اساس توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر، نسبت به مردم مهربان بود و مردم را دوست داشت و خادم آنها بود و برای مراجعات مردم وقت گذاشت "، یادآور شد: امام علی(ع) بر این نکته تاکید داشتند که " به نامه‌های مردم جواب بدهید و آنها را دور نیندازید، شاید از بین این نامه‌ها، نامه‌هایی از مظلومین باشد که استغاثه می‌کنند و اگر به دادشان نرسید حکومت را متزلزل کنند ". در همین راستا آقایان افرادی را در نظر بگیرید که به نامه‌های مردم دانه دانه رسیدگی و مشکلات مردم را حل کنند اگر به این مسائل توجه نشود در واقع به حکومت ضربه وارد خواهد شد و باید شاهد این فاجعه بود که یک مسئول به یک حکومت ضربه زده است. مبادا پابرهنگان را فراموش کنیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ادبار حکومت این است که پست‌ها به افراد نالایق سپرده شود و نااهلان بر شایستگان مقدم شوند و این از نشانه‌های سقوط یک حکومت است. بنابراین باید بهترین، شایسته‌ترین و پاک‌ترین افراد را انتخاب کرد.

وی همچنین رعایت بیت‌المال را مساله‌ای حائز اهمیتی عنوان کرد و گفت: شرایط ما شرایطی نیست که هزینه‌های غیر لازم خرج شود. چه لزومی دارد که دکوراسیون‌ها زود به زود عوض شود؟ پس هزینه‌ها را بر دوش مردم تحمیل نکنید.

موحدی کرمانی همچنین خطاب به دولت و وزرا گفت: مبادا توصیه‌هایی که از جانب برخی از افراد به شما می‌شود و موجب می‌شود که شما از مسیر قانون منحرف شوید و روابط را بر ضوابط حاکم کنید. در نظر بگیرید که این از بزرگترین خطرات است؛ مگر اینکه نامه‌ها توصیه‌ به عدل و حق باشد.

موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه تهران نیز با محکوم کردن تخریب بارگاه مطهر امام مجتبی(ع)، امام زین‌العابدین(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اظهار کرد: این واقعه که به دست جنایتکاران وهابی اتفاق افتاده، جهان اسلام و تشیع را داغدار کرده است. این بدبخت‌ها فکر می‌کنند می‌توانند نور اهل بیت را که در دلهای مردم جا دارد خاموش کنند.

وی همچنین سالروز بازگشت آزادگان به میهن، سالگرد رحلت شیخ بهایی، آیت‌الله بروجردی، حضرت عبدالعظیم حسنی، سیداسد‌الله لاجرودی، شهید میرزارضای کرمانی را گرامی داشت.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، در ادامه به وقایع رخ داده در مصر اشاره کرد و گفت: آنچه در کشور مصر اتفاق افتاده همه ما را به شدت متاثر کرده است. آن انقلابی که در مصر رخ داد و همه از آن خوشحال شدند، دیدیم که به کجا منتهی شد. در این راستا نخبگان سیاسی و علمی و دینی باید فکری بکنند و جلوی این کشتارهای فجیع را بگیرند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه " ارتش مصر وجهه مردمی خود را از دست داده است و باید بکوشد بیش از این منفور نشود "، تصریح کرد: گروه‌های مردمی به جان هم افتاده‌اند و باید سعی کرد بین عناصر درگیر هرچه زودتر صلح به وجود بیاید و جلوی دخالت قدرت‌های بیگانه که معمولا در این مسائل نقش اساسی دارند گرفته شود و نگذارند بهانه به دست ابرقدرت‌ها بیافتد. آنها برای اینکه امنیت را تامین کنند وارد کشوری می‌شوند ولی خودشان بزرگترین عامل ناامنی برای آن کشور هستند.

وی همچنین به مساله اشغال فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: ۶۵ سال است که از اشغال فلسطین می‌گذرد و پیوسته فلسطینی‌ها گرفتار ظلم و اجحاف و تخریب هستند و عجیب این است که قدرت‌های مسلط غرب که مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی هستند اعتنایی به این موضوع ندارند.

امام جمعه موقت تهران با مورد توجه قرار دادن جنایات رژیم صهیونیستی در دیر یاسین و قریه ناصر‌الدین اظهار کرد: شرم‌آور است که این جانیان به مذاکره و سازش دعوت می‌کنند. یعنی مظلومان بیایید بسازید و دزدها و قاتلان را نگه دارید و میدان آنها را وسیع کنید و بیش از این هم از مظلومیت خود نگویید. این در حالی است که الحمد‌لله مردم واقعی فلسطین بیدارند و مذاکراتی را که برخی فلسطینیان به نام آنها انجام می‌دهند، رد می‌کنند و توجه دارند که سازش یعنی دزد و قاتل را به رسمیت شناختن و به او مدال دادن.

موحدی کرمانی همچنین خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها دیگر گول نمی‌خورند و آن کسی که به نام فلسطین در جلسات سِری می‌نشیند و مزاکره می‌کند نماینده فلسطین نیست بلکه خائن به آرمان فلسطین است. مردم فلسطین از امام حسین(ع) و انقلاب ایران الهام گرفتن و هر نوع فشار را تحمل می‌کنند، اما ذلت را هرگز تحمل نخواهند کرد.

وی در ادامه گفت: ۳۰ مرداد، سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست این جانیان است که در کشور ما به نام روز مسجد نامگذاری شده است. این جانیان در هر منطقه و هر کشوری همچون عراق و سوریه تا می‌توانند جنایت می‌کنند. در همین راستا باید دانست که تروریست‌ها یقینا از پشتیبانی مالی و تسلیحاتی قدرتهای منطقه و فرامنطقه استفاده می‌کنند و متاسفانه در تمام این قضایا رژیم صهیونیستی و غاصب نشسته و به اختلاف مسلمین لبخند می‌زند و منتظر است که مسلمین روز بدتری را مشاهده کنند.

وی در پایان به انفجار اخیر در جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: انفجار دیروز لبنان فاجعه دیگری بود که دلها را مجروح و غمها را زیادتر کرد.