قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز،پس از عبور قیمت طلا از سطح فنی ۱۳۵۰ دلار، این فلز زرد روز جمعه به دلیل رشد خرید چین بالاترین قیمت را در ۲ ماه گذشته به ثبت رساند.

بدین ترتیب قیمت طلا به سمت بیشترین رشد هفتگی در طی یک ماه اخیر سوق داده شد.

قیمت طلا در ۶ جلسه از ۸ جلسه گذشته افزایش داشته است، و موجب افزایش قابل توجه سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری طلا شده است، هرچند که قیمت طلا در دراز مدت روندی نزولی داشته است.
مارک کینان، تحلیلگر بازار طلا در بانک سوشیت جنراله در سنگاپور گفت: «افزایش سطح قیمت ها عمدتا ناشی از دلایل فنی است و قابل دوام نیست.» وی افزود: «این وضعیت پیش بینی ما از کاهش قیمت ها را تغییر نمی دهد و ما وضعیت پیش آمده را فرصت مناسبی برای فروش طلا می بینیم.»
کینان ادامه داد: «در نشست بعدی فدرال رزرو در سپتامبر سرنخ های جدید از زمان کاهش سیاست تسهیل کمی این بانک به دست خواهد آمد. احتمالا کاهش سیاست تسهیل کمی پس از آن نشست تاثیرگذاری خود بر بازار طلا را شروع خواهد کرد و قیمت طلا مجددا کاهش خواهد یافت.»
بر اساس این گزارش، قیمت طلا طی سه روز گذشته با افزایش حدود ۳۰ دلاری مواجه شده و به بالاترین رقم در دو ماه گذشته رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری حدود ۴ درصد رشد داشته است.

در معاملات روز جمعه هر اونس طلا در برابر ۱۳۶۲ دلار معامله می شود. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۰.۵ دلار افزایش داشته است.

تشدید تنش ها در مصر نیز در افزایش قیمت طلا روزهای گذشته موثر بوده است.