به گزارش افکارنیوز، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی دو نفر از نمایندگان مجلس برای ریاست دیوان محاسبات کل کشور خبر داد.

وی گفت: بعد از رأی اعتماد مجلس به عبدالرضا رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور، با توجه به اینکه وی پیش از این ریاست دیوان محاسبات کل کشور را بر عهده داشت، لذا باید هم‌اکنون رئیس جدید این دیوان انتخاب شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه انتخاب رئیس دیوان محاسبات طبق آیین‌نامه داخلی، با معرفی کمیسیون متبوعش به صحن علنی برای اخذ رأی اعتماد از وکلای ملت انجام می‌شود، تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده که هر کس برای ریاست دیوان محاسبات آمادگی دارد، بایستی تا چهارشنبه هفته آینده ۳۰ مردادماه سوابق و سوابق کاری خود را برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند تا انشاءالله کمیسیون بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، سوابق آنان را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی سوابق افرادی که به کمیسیون ارسال کردند، از کسانی که صلاحیت داشته باشند دعوت می‌کند با حضور در جلسه کمیسیون، برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطرح کنند، سپس رای‌گیری در این زمینه انجام و در نهایت یک نفر برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی می‌شود.

کاتب بر همین اساس خاطرنشان کرد: تاکنون محمدقسیم عثمانی و محمدعلی عبدالله‌زاده نمایندگان بوکان و فردوس که هر دو عضو کمیسیون برنامه و بودجه هستند، شفاهاً برای تصدی ریاست دیوان محاسبات اعلام آمادگی کردند و اگر یکی از نمایندگان مجلس برای اخذ رأی اعتماد به منظور تصدی ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی معرفی و وی موفق به کسب آرای وکلای ملت شود، این موضوع به معنای پذیرش استعفای وی از نمایندگی مجلس است.

وی در خاتمه با بیان اینکه رئیس دیوان محاسبات می تواند فردی غیر از نماینده مجلس هم باشد، از اعلام آمادگی شفاهی امینحسین رحیمی دادستان فعلی این دیوان برای پذیرش مسئولیت مذکور خبر داد.